30 Haziranda Neler oldu


30 haziran olunca içime bir kasvet çöker tamamen yaz olması insanların yaz tatiline gidip benim evde oturmam sonra sokaklarda yaz aşkı yaşayanları görmem çocukların apartman önünde vik vik ses çıkartıp gürültü yapmaları sonra halı yıkayan teyzelerin bağıra bağıra konuşması apartmanda badana boya işleri yapan komşuların sesleri filan ne bileyim ya yazı hiç sevemiyorum sonbahar kış benim mevsimim :D 

Konu nerden nereye geldi hay ALLAH hemen toparlıyorum;
Takvimde 30 haziranı görünce yine bir agırlık çöktü ve öylesine nete 30 haziran yazdım .. Tarihte bu gün çıktı karşıma hiç bilmedigim bilgileri ögrendim...Tarihte bu gün Türkiye de neler olmuş bakalım:

30 Haziran Türkiye'de Neler oldu?
30 Haziran, Gregoryen Takvimi'ne göre yılın 181. (artık yıllarda 182.) günüdür. Yıl sonuna 184 gün vardır.

Olaylar


  • 1939 - Hatay'ın Türkiye'ye katılması oy birliğiyle onaylandı.
  • 1921 - Türkiye Çocuk Esirgeme Kurumu (Himaye-i Etfal Cemiyeti), kuruldu.
  • 1969 - Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı, Batman'ın Kuzey Magrip bölgesinde petrol buldu.
  • 1970 - Türkiye'de haşhaş ekimini sınırlayan kararname, Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi.

Doğumlar


  • 1928 - Orhan Boran, Türk radyo ve televizyon sunucusu ve aktör.
  • 1973 - Devrim Saltoğlu, Türk oyuncu
  • 1973 - Şevket Çoruh, Türk oyuncu
  • 1973 - Ümit Davala, Türk futbolcu
  • 1974 - Orhan Baltacı; Doğuş adıyla tanınan Türk müzisyen.
  • 1982 - Büşra Pekin, Türk tiyatro ve dizi oyuncusu.
  • 1983 - Ebru Polat, Türk pop sanatçısı
  • 1987 - Uraz Kaygılaroğlu,Türk oyuncu

Ölümler


  • 1967 - Yavuz Abadan, Türk hukukçu (d. 1905)
  • 2011 - Vasfi Uçaroğlu, Türk baterist, orkestra şefi.

Vay be neler olmuş neler o benim sevmediğim günde ölen dogan, olaylar olaylar of of of!..  Konuyu doganların dogum günlerini kutlayarak , ölenlere ALLAHtan rahmet dileyerek ve  olaylarada uuuuuuuu diyerek kapatıyorum. İyi geceler blogcum :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar