Zalim İstanbul (Dizi)

Normalde beni takip ediyorsanız tüm dizilere pozitif yaklaşır muhakkak beğenilecek bir tarafını bulurdum. Fakat bloguma dizi yazma tarihimde ''ilk defa olduğunu sanıyorum'' bir diziyi yarıda kapadım. Dizinin aşırı klişe olmasına katlanamadım. Oyuncuların hakkını yiyemem hepsinin performansı birbirinden iyiydi, teknik açıdan da yeterliydi ama senaryo ve işleyiş beni aşırı sıktı. Bu yüzden sevemedim kara gözlüm.

Fikret Kuşkan ve Berker Güven'in performansına bayıldım. Fikret Kuşkan yine ustalığı ile herkese nasıl oynanır onu gösteriyordu. Onun olduğu sahneleri izlemek çok güzeldi. 

Berker Güven ise problemleri olan özel bir gence hayat veriyordu. Gerçekçi ve iyi oynamasından dolayı nasıl rol yapıyor dedirtti. Bence bölümün kahramanları Fikret Kuşkan ve Berker Güven'di. 

Deniz Uğur rolü hiç uymamıştı. Fakir kadını abartılı oynadığını düşünüyorum. Anlayamadım ama şive mi yapmaya çalışmış kaba mı konuşmaya çalışmış çözemedim. Özellikle yükselmesi gereken sahnelerde hiç inandırıcı gelmedi. Keşke zengin bir kadını oynasaymış. Üzerinde fazla emanet kalmış karakter. Umarım sonra oturur, ilk bölümün nazar boncuğu diyebiliriz. 

Mine Tugay her zaman ki gibi zengin bir kadını oynuyordu. Diğer rollerinin devamı hissi uyandırdı bende. Karakteri, dizide en sevmediğim karakter oldu. Annelik iç güdüsü ile kötü bir karakter ortaya çıkarmışlar. Ortalama bir performansı vardı. 

Ozan Dolunay, Simay Barlas, Bahar Şahin ve İdris Nebi Taşkan ortalama bir oyunculukları vardı. Aynı düzeyde olmalarına rağmen kendilerini izletiyordu. İdris Nebi Taşkan bir önceki karakterini aynı şekilde yazmışlardı. Onun performansı diğer üç oyuncuya göre bir tık iyi olsa da bir önceki karakterine benzediği için bana pek geçmedi. Yine de iyi olduklarını düşünüyorum.

Sera Kutlubey'in çok yetenekli bir oyuncu olduğunu ve tamamen keşfedilirse iyi yerlere geleceğini düşünüyorum. Sadece iyi bir şans verilmesi gerek. Duygu geçişlerinde de bana çok geçti. Eğer dizi bitmez ve devam ederse Berker Güven ile partner olmasını isterim. Bence ikisinin sahneleri çok güzel olur. Dizide söylediği şarkıları başka biri söylese de sanki kendi söylüyormuş gibi görünüşüne uygundu.

Dizinin yönetmeni Cevdet Mercan. Bu yüzden dizide teknik açıdan bir eleştirim yok her şey dört dörtlüktü. Ayrıca seçilen mekanlarda dizinin duygusuna ve dokusuna uygundu. İşleyişte bir iki tane hatalar vardı mesela müştemilat denilen yere aile ilk defa yerleştiriyor ailenin annesi direk alt katlardaki odalara yerleşin diyor. Hayatında ilk defa girdiğin mekanın alt katında ne olduğunu, kaç oda olduğunu nereden biliyorsun? Bir başka hata ise bir mesaj geliyor telefona evin kızı barda sahnede görünüyor ama atan kişiyi hiç sorgulamadan birden anne ve oğul evden çıkıyor. Yangın sahnesinde bavul kurtarmakta ayrı bir saçma geldi. Ev cayır cayır yanıyor iki kıyafet için aile canını düşünmeden yangına koşuyor bir de elleri yüzleri isli şekilde zengin eve gidiyorlar. Sanırım Antakya'dan İstanbul'a kadar hiç durmadı otobüs ya da tuvalet yoktu hatta otobüsün içinde ıslak mendil bile dağıtmadılar bu yüzden ellerini yüzlerini düzeltemediler. Birde sonrasında İstanbul'a gelince taksi ile zengin evine ulaştılar hemde isli bir şekilde. Bu da tuhaf geldi. En son sığındıkları evin erkeğine ailenin annesi diklenmeye çalışınca bende kanalı değiştirdim. Benim kızlarıma neden öyle baktı derdine düşmüş gururlu annemiz. Başkasının, tanımadığı insanların evine sığınmayı gururuna yedirmiş de neden bana baktın konusunu gururuna yedirememiş. Ömrü uzun olsun eminim beğenen seven olmuştur ama ben beğenmedim. Hatta Fazilet Hanım ve Kızları'nın kemik konusu üzerine bir dizi oluşturduklarını düşündüm. Avşar Film'in Her şeye Rağmen projesinden bu yana ilk defa bir dizisini beğenmedim. İnşallah oyunculara yazık olmaz ve sonra ki bölümlerde toparlar. Yolu açık olsun bol reytingi olsun. Ben beğenmedim ama siz belki çok seversiniz, ilk bölümüne bir şans vermenizi tavsiye ederim.

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 16. sırada, tekrarı ise 29. sırada tamamladı.
ZALİM İSTANBUL

Tür: Aile, Romantik, Dram, Entrika
Senaryo: Sırma Yanık
Yönetmen: Cevdet Mercan
Yapım: Avşar Film
Yapımcı: Şükrü Avşar
Yapım yılı: 2019
Yayın günü: Pazartesi
Yayın saati: 20.00
Yayın kanalı: Kanal D
Başlangıç tarihi: 1 Nisan 2019
Konu:
Antakya’dan, İstanbul’a uzanan bir var olma mücadelesinin ekrana geleceği Zalim İstanbul’da; üç çocuğu ile Antakya’da yaşayan Seher’in, lojistik sektörünün devleri arasında yer alan ve aynı zamanda memleketlileri olan Agah Karaçay ile yollarının kesişmesi herkesi yeni bir sınava sokacak.
Oyuncular: 
Fikret Kuşkan 
Deniz Uğur 
Mine Tugay 
Ozan Dolunay 
Simay Barlas 
Berker Güven 
Bahar Şahin 
Sera Kutlubey 
İdris Nebi Taşkan 
Ayşen Sezerel 
Gamze Demir

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Dizinin ismi bile bana antipati yaptı. Tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)