This Blog is protected by DMCA.com

7 Şubat 2019 Perşembe

Tek Yürek (Dizi)

Bu akşam çok cici bir dizi yayın hayatına başladı hemde karşısında ki dizilerin negatifliğine inat, hemde gerçek bir hikayeden. Diziye şans vermeden önce hiç araştırmamıştım. Oyuncu kadrosundan dolayı izlemeyi planlıyordum ama araştırmak hiç aklıma gelmemişti. Dizi başladığında gerçek hikayeden uyarlamadır yazısını görür görmez şaşırdım ve araştırdım.

Hikayesi şöyleymiş;
2010 yılında Zeytinburnu Belediyesi sosyal sorumluluk projesi için buz pisti kuruyor ve halkın kullanımına açıyor. Fakat bu proje amacını aşıyor ve madde bağımlısı sokak çocuklarının da aralarında bulunduğu genç kesim tarafından pistin işgali gerçekleşiyor. Haliyle piste zararda verilmeye başlanıyor. Bunu gören yetkililer, çareyi bu çocuklardan bir buz hokeyi takımı kurmakta buluyor. Amaç, çocukları bu kötülükten korumak ve spora yönlendirmek oluyor.
Zeytinburnu belediyesinin sitesinde yazı şöyle devam ediyor...
''Daha ilk maçında 1 sayı bile atamadan 37 sayı fark yiyen takım, devre arasında soyunma odasına inen Başkan Aydın'ı karşısında buldu… ''1 sayı atın sizi galip sayacağım'' sözüyle sahaya çıkan takım, Türkiye Süper Lig Şampiyonluğu ve Avrupa'da da ülkemizi temsil eden Zeytinburnu Belediyesi Spor Kulübü Buz Hokeyi Takımı, Internatıonal Ice Hockey Federatıon’un (IIHF) Sırbistan’da düzenlediği 2015-2016 IIHF Contınental Cup’da grup ikincisi olmayı başardı.''
Bana göre çok etkileyici bir hikayesi varmış. İlk bölümünü izlerken de bu bakış açısı ile izlemeyi tercih ettim. Haliyle hikayesi beni içine çekti. Dizinin kadrosunun çok iyi oyunculardan seçildiğini düşündüm. Genç oyuncularda güzel seçilmişti.

Tayanç Ayaydın'ın oyunculuğunu çok beğeniyorum. Ses tonunu kullanmayı çok güzel biliyor. Bu da oyunculuğunun daha etkili olmasını sağlıyor. Buz Hokeyi denildiği zamanda hep aklıma uzun boylu ve fiziği güzel adamlar geliyor. Bu yüzden karakter için uyumlu bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Diziye farklı bir enerji vermiş ama biraz daha bütünleşmesi gerektiğini düşünüyorum.

Vildan Atasever'i de çok beğeniyorum ve Tayanç Ayaydın'ın ile güzel ikili olduklarını düşündüm. fakat karaktere göre ses tonunu tam ayarlamamış olduğunu fark ettim. Bazı sahnelerde sesi çok tiz çıkıyordu ve karakterin inandırıcılığını arka plana atıyordu. Yalnız karakteri anladığım kadarıyla nokta atışı gibi bir seçim olmuş. Üslup ve beden dili çok hoştu.

Hilmicem İntepe'yi çok özlemişim. Belki bir daha saçma sapan yarışmalara katılmaz ve sadece oyunculuk yapar. Çünkü ne zaman o yarışmada olduysa o zaman ben çok soğudum. Yarışmaya gıcık kaptığım için haliyle katılan kimse ona da gıcık oluyorum. Hilmi'nin doğal bir yeteneği var, geçmişte oynadığı projelerde de bunu ispat etti zaten artık yolu bu meslekte açık. Hak ettiğini düşündüğüm için umarım daha iyi yerlerde olur bu proje de onu daha üstlere çıkar. Bu dizide ise karakterini çok beğendim. Tayfa diyebileceğimiz karakterlerin hepsi çok şekerdi ama Hilmi biraz ön plana çıkmıştı. Gerek performansıyla, gerek enerjisiyle, gerek duruşuyla, gerek inandırıcı oyunculuğuyla benim gönlümü fethetti. Kardeşine bakıyor olması, sorumluluk sahibi olması karakterin daha sıcak gelmesine sebep oldu.

Anıl Tetik hep böyle hovarda diyebileceğimiz karakterlerin oyuncusu oluyor ve çok tuhaftır sıkmak yerine her seferinde eğlendiriyor beni. Anladığım kadarıyla aşk hayatı karışık ama birazda saf bir çocuğu izleyeceğiz. İlk bölüme göre performansı gayet yerindeydi ama sadece birazcık daha karakterin oturması gerektiğini düşünüyorum.

Alpay Kemal Atalan denildiği zaman aklıma hep Genco geliyor. Hangi karakteri oynarsa oynasın benim için hep Genco. Bu dizi unutturur mu bilmiyorum ama ilk bölümde de hep Genco gördüm. Ne kadar kötü ve pislik bir karaktere hayat verirse versin hep Genco gözümün önüne geldi. Sadece karakterine bakarsam karakterden hiç hoşlanmadım. Dizinin gerçek hayattan uyarlama olduğunu düşündüğüm zaman daha da sinirlenmeme sebep oldu. Maalesef böyle yaratıklar ülkemizde var ve her geçen bir gencecik insanların hayatını mahvetmeye devam ediyorlar. ALLAH herkese akıl ve vicdan versin. Oyunculuğu iyi bir oyuncu olduğu için çok nefret edeceğimiz bir karakter olacak diye düşünüyorum.

Eslem Akar çok sevimli bir kız değil mi sizce de? Oyunculuğunu bir kenara bırakınca tam böyle yanaklarını sıkmalık bir insan olduğu düşüncesine kapılıyorum. Eslem'i ikinci projesinden itibaren tanımaya başladım. İlk gördüğümden itibaren çok yetenekli bir oyuncu olduğunu düşünmüştüm. Nitekim beni yanılmadı ve üçüncü projesinde de güzel bir oyunculuk sergiledi. Şimdi ise bu dizi ile karşımızda ve yine güzel bir performans sergileyeceğini düşünüyorum. Biraz negatif bir karakter, biraz dik başlı bir karakter ama zamanla mahalleye alışınca çok seveceğimiz bir karakter olacak gibi duruyor. Hilmicem İntepe ile de iyi ikili olacaklar hissi verdi bana.

Hakan Salınmış için sosyal medya da yazılan yazıları okudum ve genel olarak bizim başkana çok benziyor birebir seçmişler yazılarını gördüm. Zeytinburnu belediye başkanı nasıldı bilmiyorum ama yazılar doğru ise nokta atışı yapılmış bir karakter oyuncu eşleşmesi olmuş diyebiliriz. Usta bir oyuncu olduğu için hakkında yazmak bana düşmez, ekranlarda gördüğüme sevindim.

Kadriye Kenter'i bir önceki dizisinde hiç sevmemiştim. Gerçi oynadığı dizinin geneli kötü karakterlerden oluşuyordu ama karakterini ayrı bir sevmemiştim. Sanki burada da öyle bir karakteri olacak gibi duruyor. Tıpkı Hakan Salınmış gibi usta bir oyuncu olduğu için hakkında yazmak bana düşmez, ekranlarda gördüğüme sevindim.

Atakan Yılmaz, Tugay Bahşi, Arda Aranat, Kaan Altay Köprülü, İbrahim Yıldız ve
Doğan Can Sarıkaya'yı tek bir paragraf içinde yazmak istiyorum. Sanırım hiç birini daha önce izlememiştim (Doğan Can Sarıkaya haricinde) ya da izledim hatırlamıyorum ama hepsi çok doğal ve iyi oynamışlardı. Bence Zeytinburnu çocuklarını çok seveceğiz.

Öncelikle dizisinin jeneriğini ve müziğini çok sevdim. Ayrıca genel olarak dizinin müziklerini çok beğendim. Adını bilmiyorum ama yabancı bir şarkıya yer vermeleri de değişiklik yaratmıştı. Dizi, gerçek hayattan olsa da Erdal Beşikçioğlu'nun Adı Efsane dizisiyle, Tarık Akan'ın Koçum Benim dizisinin farklı versiyonu gibiydi. Her karakterin hikayesinin tek tek işlenmiş olması ilk bölüme uygun bir işleyişti. Dizi ilk bölüme göre başarılı başladı mantık hatası ve işleyişinde sorun yoktu. Umarım devamı da bu şekilde gider. Dizinin bir çok sahnesini başarılı buldum ama kavga sahnesini çok başarılı buldum. Oyuncuların yanı sıra usta yönetmen Mehmet Ada Öztekin'in elinin değdiği çok belliydi, çok gerçekçiydi ve açıları iyi çekilmişti. İnşallah gençlerimiz diziyi örnek alır ve spora yönlenir. Bu arada ben bu olayı hiç bir gazetede haberde duymamıştım bu diziyle öğrenmek üzücü oldu. Ben diziyi çok beğendim ve takip etmeyi düşünüyorum. Diziyi sevdiğim için rahatlıkla size önerebilirim bence bir şans vermelisiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 18. sırada, tekrarı ise 47. sırada tamamladı.
TEK YÜREK
Tür: Spor, Gençlik, Okul, Aile, Dram, Romantik
Senaryo: Meriç Demiray, Banu Tezcan, Elif Asılkefeli
Yönetmen: Mehmet Ada Öztekin
Yapım: Degas Film
Yapımcı: Volkan Kocatürk, Ahmet Kayımtu
Yapım yılı: 2019
Yayın günü: Perşembe
Yayın saati: 20.00
Yayın kanalı: TRT1
Başlangıç tarihi: 7 Şubat 2019
Konu:
Kanada’da yaşayan Halit, eşini kaybettikten sonra, kızı Deniz ve oğlu Rüzgar’la yapayalnız kalır. Buz hokeyi koçluğu yaptığı takımda bir oyuncusuyla yaşadığı bir olay kariyerinin son bulmasına neden olur. Çocuklarıyla İstanbul’a, babasından kalma evlerine geri döner. Tam bu sırada, semtinin Belediye Başkanıyla tesadüfen karşılaşır ve bu vesileyle de buz pistinden haberdar olur. Başkan vizyon sahibi, spora düşkün girişimci bir kişidir. Yıllar önce buz pistini kurmuş, ‘Geri Dönüşüm’ projesi kapsamında insanları paten yapmaya teşvik etmek istemiştir. Şimdi bu mekanda daha büyük işler yapma vakti gelmiştir. Bu güzel tesadüf Halit’e yeni bir fırsat verir, bir buz hokeyi takımı kuracaktır ama kimle? Halit hiç bir zaman kolayı seçmemiştir hayatı boyunca. Takımı mahallenin delikanlılarından kurmaya karar verir. Buz hokeyinden habersiz olan gençlerden. Kardeşi ve arkadaşları için her zorluğa göğüs geren ekibin lideri, Yiğit “Hercai”, Yusuf “Arabulucu”, Oğuzhan “Becerikli”, Akif “Çocuk kalpli”, Mazlum ve mahallenin kötü adamı Sait’in naif oğlu Umut’tan.
Oyuncular: 
Tayanç Ayaydın
Vildan Atasever
Hilmicem İntepe
Anıl Tetik
Alpay Kemal Atalan
Eslem Akar
Atakan Yılmaz
Tugay Bahşi
Arda Aranat
Kaan Altay Köprülü
İbrahim Yıldız 
Hakan Salınmış 
Kadriye Kenter

8 yorum:

  1. Lütfen artık türk dizileri dışında paylaşım yapmaya başlayın kore uzakdoğu dizileri yada başka herhangi bir şey ama lütfen türk dizisi paylaşmayın artık çok sıkıldım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım beni takip etmiyorsunuz ama bunun haricinde zaten kişisel yazılar yazıyorum sadece Türk dizileri başladığında yazıyorum blogumu incelerseniz zaten fark edeceksiniz. Sıkıldıysanız saygı duyarım ama ben televizyonda hangi dizi başlarsa onu yazıyorum. Yorumunuza cidden çok şaşırdım ve bloguma baktım sorun var mı diye, bir sürü yazı içinde neden son zamanlarda yazdığım üç tane Türk dizisini gördünüz hayretler içerisindeyim. (Tek Yürek, Vurgun, Kardeş Çocukları) :)

      Uzak Doğuya gelince zaten izlediğim zaman anime dahil diğer Asya dizilerini yazıyorum, Kore dizilerini de tavsiye dışında yazmaya çalıştım ve yapamadım. (Televizyonda yayınlananlar haricinde) Yani demem o ki kusura bakmayın ''kişisel blogumda'' başlayan her Türk dizisini yazmak istiyorum ve yazacağım. Yazılarımı beğenip beğenmemek sizin takdirinize kalmış, yukarı da yazdığım gibi düşüncelerinize saygı duyuyorum. :)

      Sil
    2. Yok yok hayır aslında kötü bir niyetle yazmadım tabiki kişisel bir blog ve ben asla "şöyle yapın" niyetiyle yazmadım yazamam da yani öyle yazmışım gibi görünüyor ama aslında anlatmak istediğim kendi ruh halimdi. Yoksa sürekli türk dizisi paylaşsanız yine bir şey diyemem ve yine takip ederim sizi çünkü yazı üslubunuzu çok sevdiğim için. Birde blogunuzu 2014 yılından beri takip ediyorum çok severek hemde. O yüzden kızmayın özür dilerim yanlış ifade ettim galiba. Yani benim demek istediğim ben sizin kişisel hayatınızdan eskilerden günlük yasaminizdan hayatin içindeki kesitlerden yaptiklarinizdan deneyimlerinizden uzakdogudan yani tamamen kişilik ile ilgili yazılarınızı çok seviyorum. Mesela bir filmi paylaştığınızda onu neden sevdiğinizi çok karakteristik bir şekilde anlatıyorsunuz ve bana da karakteriniz çok güçlü çok karakteristik hissi veriyor o filmi izlerken mesela o yazıyı okurkenki hislerim düşüncelerim aklıma geliyor ve bu da çok güzel oluyor benim için. Türk dizileri yazınca sanki ne bileyim soğuk bir his yaratıyor içimde -ki bu da sizle değil türk dizileriyle alakalı- Ama yok hep türk dizileri paylaşacağım deseniz ben yine okurum ve yine takip ederim çünkü yazılarınızı 5 senedir okuyorum ve artık kendi ailemden biri sıcaklığı oluştu bu bloga karşı size karşı. Çok okuduğum bloglardan biri olduğundan olsa gerek, çok asinalik kazandım. O yüzden de yanlış anlaşıldığım için özür diliyorum. Biri beni anlamadığında üzülüyorum, sizde kızınca keşke yazmasaydım dedim. Ama kendı profilimle yorum yapmayı sevmediğim için anonim yazdım ve o yüzden de yorumumu silmem mümkün olmadı. İstediğiniz sekilde yazin isterseniz hep o şekilde post paylaşın, ben yine de bu blogu seve seve takip ederim, bir daha daha dikkatli yazacağım kusura bakmayın. Bu dünya için istediklerimden kendi içimde oluşturduğum ütopyalardan biri de artık kendim dahil birine zarar verilmediği yada zarar gorulmedigi müddetçe kimsenin kimseye karışmaması. Özgürlük gerçekten insana kendini evinde gibi hissettiriyor. İnşallah gerçek olur. İyi yazılar :)

      Sil
    3. Vallahi kusura bakmayın yakın geçmişe ve günümüze bakarsak Aralık 2018 ayında 31 adet yazı yazmışım bir tane Türk dizisi yok, Ocak 2019'da 11 adet yazı yazmışım 3 adet Türk dizisi var ve Şubat ayı şu an 3 adet yazım var onlardan da ikisi üst üste iki gün başlayan 2 Türk dizisi yani 31+11+3= 45... 45 adet yazı içerisinde 5 adet Türk dizisi sorun olduysa bana haksızlık yapıyorsunuz anlamına gelir. Hayır kızmıyorum ve özür dilemenize gerek yok sadece bu duruma çok şaşırdım o kadar. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ben dizi bağımlısıyım şimdi bir dizim daha oldu yorumuna göre izlemem lazim

    YanıtlaSil
  3. Yeni keşfettim, çok güzel bir blogunuz var. Tebrikler.

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma