Çarpışma (Dizi)

Fragmanlarıyla beni etkileyen ve merakla beklediğim dizi sonunda başladı. Dizinin kadrosunun yıldız şöleni gibi olmasının yanı sıra konusu da çok ilgi çekici gelmişti. Bu yüzden de başlayana kadar çatlayarak bekledim ve bu gece sonunda başladı. Beklediğime değdi mi diye sorarsanız bence beklediğime değdi. Her ne kadar başlangıcında acaba desem de, ''Evet bu bir Ay yapım projesi ve kötü olduğu beklenemez.'' diye düşündüm.

Kıvanç Tatlıtuğ dizinin ilk bölüm kahramanıydı. Resmen sektördeki rakiplerine oyun nasıl oynanır rol nasıl kesilir onu gösteriyor, izleyiciye görsel şölen yaşatıyordu. Hani derler ya ''Bir döndü tam döndü!'' resmen öyle oldu. Bölüm boyunca, heyecanlandırdı, üzdü, güldürdü, gaza getirdi. Bölüm boyunca performansı çok yüksekti ve bu da izleyiciye yansıdı.

Elçin Sangu beklediğimden daha iyi bir performans sergiledi. Şimdiye kadar neredeyse tüm projelerini izlememe rağmen dizinin ağırlığından dolayı olmaz gibi geliyordu. Fakat performans olarak iyi olduğunu düşündüm ama yine de bir kaç bana geçmeyen sahneleri vardı. Mesela kızının alındığı sahne ve sonrasında ki çaresizlik kısmı bana bir duygu vermedi. Zamanla karakter oturunca duygu geçişlerinin de oturacağını düşünüyorum.

Onur Saylak kesinlikle efsaneydi. Oyunculuk kısmında kendisine hayranım ve saygı ile izliyorum. Özellikle kötü karakterler için biçilmiş bir kaftan gibi. Oynadığı her kötü karakteri iliklerine kadar yaşıyor ve izleyiciye o hissi veriyordu. Bu dizide ki karakteri de bana her karakterinde olduğu gibi bu hissi yaşattı. Kıvanç'tan sonra bana göre en iyi performansı çıkaran oyuncuydu.

Melisa Aslı Pamuk artık bu karakterden ne zaman sıyrılacak çok merak ediyorum. Zengin ailenin tatlı, prenses kızı karakterleri artık baydı. Sanki her oynadığı dizide aynı karakterin devamını izliyormuşum gibi geliyor. Aynı konuşma tarzı, aynı beden dili, aynı mimikler ve aynı karakterin havasından sıyrılması gerekiyor.

Alperen Duymaz geleceği parlak gözüken, emin adımlarda ilerleyen bir oyuncu. Her karakterinde başka bir adam oluyor. Bir önceki dizisinde nefret doluydum ve bu karakterin üzerine başka karakter olmaz üzerine yapışır diyordum. Bu dizi başladı ve tüm ön yargım kırıldı. Tamamen başka bir hava ile oynadığı bu karakter bir önceki karakterini unutturdu.

Mustafa Uğurlu ve Rojda Demirer'in sahneleri ilk bölüme göre çok azdı. İkisinin de gelecek bölümlerde çok iyi performans sergileyeceğini düşünüyorum. Fakat Mustafa Uğurlu'nun dizide çok etkisinin olacağını düşünmüyorum. Bu arada Rojda Demirer'e ilk bölümden sinir oldum.

Merve Çağıran ve Hakan Kurtaş bu diziye çok uyumlu olmamışlar. İki karakterde çok havada kalmışlar. İlerleyen bölümlerde nasıl bir işleyiş yazılacak bu karakterlere bilmem ama olmasalar da olurlarmış diye düşündüm. İkisi de diğer oyuncuları düşününce çok ortalama geldiler.

İsmail Demirci dizi de beni en çok sinir eden karaktere can veriyor. İsmail Demirci çok iyi oynasa da karakter ezik ve sinmiş yazılınca tamamen performansını gölgelemişti. İnşallah sonradan bir yerlerden çıkıp Zeynep karakterinin hayatını daha fazla mahvetmez.

Son olarak tabii ki usta oyunculardan Erkan Can hakkında yazmak isterim. Erkan Can'ın babacan bir karaktere can vermesi çok hoşuma gitti. Bir kaç kez kötü karakterde gördüğümde içime sinmemişti. Çünkü kendisine böyle babacan karakterler yakışıyor. Kıvanç Tatlıtuğ ile ikili sahnelerini de çok benimsedim. İnşallah bir baba oğul havası verilen bu ikili sahneleri daha çok görürüz.

Dizinin yönetmeni Uluç Bayraktar olunca bana çok fazla bir şey yazmak kalmıyor. Yönetmen zaten yönettiği projelerle kendini ispat etmiş bunun üzerine pek fazla yazmaya gerek yok. Tek kelime ile mükemmeldi. Çekim açıları, rengi, konuya göre seçilen mekanların atmosferi, geçişler ve bu işin görsel tekniği neyse abartısız hepsi çok iyiydi. Beni ilk bölümde bir çok sahne etkiledi. Mesela, patlama sahnesi çok etkiledi., Zeynep karakterinin kızının elinden alındığı sahne çok etkiledi, Cemre'nin Kerem tarafından bıçaklanması çok etkiledi, Kerem ile arkadaşının arabada tartışması çok etkiledi, dizinin adının verildiği çarpışma sahnesi çok etkiledi. İlk bölüme göre bu sahneler izleyicisi için akılda kalacak sahnelerdi. İlk dakikaları yani karakter tanıtımında dizi biraz yavaş olsa da sonradan hareketlendiğini düşünüyorum. Dizinin konusu, işleyişi ve kurgusu iyi yapıldığı içinde genel olarak diziyi çok beğendim. Eğer saçmalamazsa bu diziyi izlemeyi düşünüyorum. Sizinde bu geceye izlediğiniz bir diziniz yoksa izlemenizi tavsiye ederim.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 10. sırada, tekrarı ise 27. sırada tamamladı.
ÇARPIŞMA

Tür: Gerilim, Polisiye, Gizem, Entrika
Senaryo: Ali Aydın
Yönetmen: Uluç Bayraktar
Yapım: Ay Yapım
Yapımcı: Kerem Çatay, Pelin Diştaş
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Perşembe
Yayın saati: 20.00
Yayın kanalı: Show TV
Başlangıç tarihi: 22 Kasım 2018
Konu:
Kadir Adalı (Kıvanç Tatlıtuğ) İstanbul Emniyet Müdürlüğü Organize Suçlar Şubesi’nde görevli bir başkomiserdir. Ailesiyle mutlu bir hayat sürerken karısını ve kızını bir terör eyleminde kaybeder. Olanlar yüzünden büyük bir suçluluk duymakta ve çok acı çekmektedir. Acıdan yaşamdan vazgeçme noktasına gelen Kadir, sebep olduğu araba kazasıyla farkında olmadan hayatının bütün akışını değiştirecektir. Kazaya dört araba, dört hayat, dört insan karışır…
Kadir, Zeynep (Elçin Sangu), Cemre (Melisa Aslı Pamuk) ve Kerem (Alperen Duymaz). Kadir’in, Çarpışan aslında biz değildik, kaderlerimizdi! dediği bu kaza, onların hayatlarını da birbirlerine bağlayacaktır.
Oyuncular:
Kıvanç Tatlıtuğ
Elçin Sangu
Onur Saylak
Melisa Aslı Pamuk
Alperen Duymaz
Mustafa Uğurlu
Rojda Demirer
Merve Çağıran
Hakan Kurtaş
İsmail Demirci
Erkan Can

Yorum Gönder

0 Yorumlar