This Blog is protected by DMCA.com

9 Eylül 2018 Pazar

Keşke Hiç Büyümeseydik (Dizi)

Dizinin fragmanlarını izlediğimde bekleyebileceğim bir dizi olmadığını düşünmüştüm. Yine de her diziye şans verdiğim kadar bu diziye şans verdim. Sanırım bu sefer öngörülerim de biraz hatalıydım. Eğer ön yargı ile izlemeseydim bence çok şey kaçıracaktım. Çünkü diziye bayıldım. 90'lar çocuğu olduğum için dizi de bir kısım bölüm 90lar üzerinden gitti ve ben o günlere gittim. Babamın olduğu benim çok mutlu olduğum yıllara...

Keşke hiç 2000'ler olmasaydı da biz o yıllarda kalsaydık. Ne kadar masum ne kadar hoş görülü ne kadar özel yıllardı. Ben o yılları gördüğüm için kendimi çok şanslı hissediyorum. Ve bu diziyle bir kere daha o günlere döndüm. Dizinin en başta müziklerine aşık oldum. Her çalan şarkıda ya ben bunu biliyorum diye düşündüm. O kadar uzun zaman olmuş ki dinlemeyeli birden duyunca sanki uzaktaki akrabama kavuşmuş gibi hissettim. Bu his bambaşka bir histi ve bu hissi bana yaşattığı için Birol Güven'e teşekkür etmem gerek.

Dizi de her Birol Güven dizisi gibi aile kavramı konusu işlenmişti. Keşke sadece dizilerde böyle konuları görsek ama maalesef böyle aileler var. Anne ve babasını bir başına bırakıp işlerinden zaman ayıramayan evlatlar, dedesini nenesini tanımayan torunlar aile ilişkileri kopuk kardeşler... ALLAH herkese hayırlısını versin ama çok üzücü bir olay. Bu yüzden dizi birazcık beni hüzünlendirdi. Genelde Birol Güven'in dizileri güldürürdü beni. Fakat bu dizisi çok hüzünlü bir diziydi ve ilk bölüme göre bu kadar hüzünlü olması değişik bir dizi olacağına işaret gibi geliyor.

Evin damat ve gelinlerinden nefret ettim. Ayrıca evin kızının kızı da tam bir nefretlikti. Damadın iğrenç kişiliği midemi bulandırdı. Normalde nefret ettiğim karakterler hep olur ama midemi bulandıran ilk defa oldu. Böyle hadsiz damat ve ya gelinlerin olduğunu biliyoruz hepimiz ama izleyince ayrı bir mide bulandırıcı oluyormuş. Arda Esen zaten rolünü o kadar iyi oynamış ki iki katı nefret ettirdi karakterden.

Aslında ailecek çok gıcıklardı. Sanki anne ve baba harici tüm aile sorunlu gibiydi. Burcu Kara, Murat Kılıç ve Deniz Celiloğlu'nun oynadığı 3 kardeşi de gıcık buldum. Özellikle Burcu Kara'nın oynadığı Serpil karakteri gerçekten yetersiz bir karakterdi. Hatta Murat Kılıç'ın oynadığı Sadık karakterinden daha sinmiş bir karakterdi. Öyle bir kocanın sahibiyken sabırlı kadın duruşu beni çileden çıkardı. Kızı derseniz internet diye şımarık şımarık konuşuyor söyleniyor ve kadının babası ölmüş o durumdayken yapıyor bunu ama ağzını açıp kızına bir terbiye veremedi. Bu yüzden de aşırı sinmiş ezik bir kadın karakter olduğunu düşündüm.

Dizide ki karakter olarak sevdiğim tek karakter galiba Sadri Alışık'ın oynadığı Hulusi karakteriydi. Hem dedesini yalnız bırakmamış, hem omurgalı bir evlat, bir torun, hemde herkese ilk dakikadan ağzının payını güzelce verdi. Bu yüzden şu an sevdiğim tek karakter Hulusi.

Dizi de her oyuncu kendini ispat etmiş oyunculardı . O yüzden tek tek yazmak istemiyorum ama genç oyunculardan Can karakteri yani Caner Nalbantoğlu'nu pek karakterine yakıştıramadım. Anladığım kadarıyla evin iki kız torunundan bir tanesi ile arasında bir şeyler olacak ama kızlara göre çok çok büyük duruyordu. Fakat oyunculuk yönünden yetenekli gençlere benziyorlardı her biri.

Dizinin çekim yerini çok beğendim. Sanki daha evvel Doksanlar dizisi olması lazım orada da bu sokak kullanılmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Hatta aileye ait apartmanın altında sanki şekerci dükkanı değilde kırtasiye dükkanı vardı gibi. (Benzetmiş de olabilirim.) Ayrıca şekerci dükkanı da Pastacı Sami'nin dükkanının içi gibiydi. Yani Seksenler ve Doksanlar dizisinin havası vardı çekim mekanlarında. Her neyse çok hoşuma gitti apartmanın dış cephesi filan çok şık duruyordu. Keza evin dekorunu da çok beğendim. Yönetmenin stilini ilk defa izledim. Çekim açıları filan gayet güzel duruyordu.

Ben diziyi her şeyi ile çok beğendim. İnşallah gelecek bölümlerde ilk bölüm kadar iyi olur. Dizi benden tam not aldı. Eğer güzel bir aile dizisi izlemek istiyorsanız bir şans verip başlamanızı tavsiye ederim.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 9. sırada, tekrarı ise 18. sırada tamamladı.
KEŞKE HİÇ BÜYÜMESEYDİK
Tür: Aile, Dram
Senaryo: Birol Güven, Murat Aras, Eray Yasin Işık
Yönetmen: Mustafa Uğur Yağcıoğlu
Yapım: MinT Prodüksiyon
Yapımcı: Birol Güven
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Pazar
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: Show TV
Başlangıç tarihi: 9 Eylül Pazar
Konu:
''Yine bir ekmeği bölüşseydik, keşke hiç büyümeseydik!''
İnsan sevdiklerini kaybedince ertelediği zamanlar değerli olur. Ama şimdi çok geçtir. Küçükken birbirlerini nedensiz seven kardeşler, büyüdükçe küçük nedenlerle birbirlerine nasıl düşerler? Hulusi (Ege Aydan) hayatının son günlerini kendi evinde yalnız ve tek başına geçirmiştir. Hulusi yaşarken yapamadığını öldükten sonra başarabilecek midir? Miras olarak bıraktığı bu eski ev bir mülk gibi paylaşılacak mı yoksa bu aileyi tekrar bir arada mı tutacaktır?
Oyuncular:
Ege Aydan
Burcu Kara
Açelya Akkoyun
Murat Kılıç
Deniz Celiloğlu
İrfan Kangı
Yeliz Kuvancı
Demet Gül
Arda Esen
Melisa Doğu
Gülin İyigün
Sadri Alışık
Özge Akdeniz
Erkan Baylav
Rabia Toprak
Caner Nalbantoğlu
Yılmaz Gökgöz
Eda Akalın
Eray Yasin Işık
Ersin Arıcı
Seymen Aydın
Zeynep Anacan
Sebahat Adalar
Kevork Türker

6 yorum:

  1. Bende az önce izledim tekrarını verdi evet o 90lı yıllar beni nerelere götürdü 😊o damata bende sinir oldum gerçekten torun Hulusi bende sevdim😊 bakalım bundan sonra nasıl bir yol alacak dizi seninde emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damat sanırım daha çok sinir edecek bizi. Teşekkür ederim canım. :)

      Sil
  2. Yeni başlamış olan bir diziye bu derece yorum yapabilmen şaşırttı beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neye şaşırdınız anlamadım? İyi anlamda mı şaşırdınız yoksa kötü mü onu da anlamadım. Ben yıllardır Türk dizileri yazıyorum ilk yazdığım Türk dizisi bu dizi değil ya da Türk dizisi olarak ilk yazı deneyimim değil. :)

      Sil
  3. Sen beğendiysen bana da bir şans vermek düşüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vermelisin bizim çocukluğumuzu güzel betimlemişler. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma