Meteor Garden / 2018 (Çin)

-spoiler içermez-
Bu dizinin ilk haberini gördüğümde çok yadırgamış. ''-Aman güzel olmaz kesin!'' demiştim. Ciddi ciddi Çin versiyonuna ön yargılı bakmıştım. Fakat dizi başlayıp yayınlandığı ülkede çok tutulunca merakım arttı. Neden bu kadar sevildiğini merak ettiğim için şans vermek istedim. Nitekim gerçekten dizinin sevilme nedenini ilk bölümden anladım. Bana göre dizi bildiğimiz dizi olsa da oyuncuların oyunculuklarıyla farklı bir tat oluşmuştu.

İkinci olarak karakterler hiç kasılmamıştı. Diğer versiyonlar bir kenara Kore versiyonunu yani Boys Over Flowers dizisini izlediyseniz karakterlerin ne kadar kasıldığını bilirsiniz.

Hatta bu yüzden ilk bölümlerde sessiz bir karakter olduğu için Kim Hyun Joong'un oynadığı Ji Hoo karakterinin tarafı tutulur. Daha sonrasında Lee Min Ho'nun oynadığı Gu Jun Pyo öne çıkar ve tutulur. Genel olarak izleyici bu yönde düşünür. Fakat bunda öyle bir durum yoktu. Başrol karakter dahil hepsi daha içten, daha doğallardı.

Bu yüzden ilk bölümden itibaren bize karakter doğru aktarıldığı için Dao Ming Shi ön plana çıkıyordu. Bence bu dizi için artı bir puandı. Çünkü versiyonlar içinde kıyaslama yapıldığı zaman bu versiyonu ilk akla gelecek olan versiyon olmuş.

Üçünü olarak dizi de olayı biraz değiştirerek anlatmışlardı. Yani izleyiciye aynı şeyi anlatmak yerine bir iki yerine değiştirerek sunmaları daha akıcı hale getirmişti. En azından bana ilk defa izliyormuş hissi verdi. Tamamen kopyala yapıştır yapsalardı sıkılabilirdim.

Mesela Playful Kiss dizisinin versiyonları. Dikkat ederseniz versiyonlar içinde şu an en sevilen Kiss Me adlı Tayland versiyonudur. Çünkü diğerleri kopyala yapıştır şeklinde olduğu için pek ön plana çıkamadı. Fakat Tayland versiyonu aynı konu üzerinde işleyişi değiştirdiği için en iyi versiyon olarak görülmeye başlandı. Bu Meteor Garden'de Hana Yori Dango versiyonları içinde işleyişini farklı yaptığı için günümüze doğru uyarlandığı için birden insanlar tarafından ilgi gördü. Belki de dizi final yaptığı zaman Kiss Me dizisi için en iyi versiyon olarak akılda kalır kim bilir.

Dördüncü ve son olarak mangaya yakın fizikte oyuncuların seçilmesi olmuştu. Cast kısmında o kadar iyi ve özenli çalışılmış ki resmen mangadan çizimleri çıkarıp insan haline getirmişler gibi geldi. Fiziksel olarak da hikayeye uyumlu olduğu için daha gerçekçi geldi.

Ben çok eğlenceli ve komik buldum. Oyuncuların uyumu çok güzeldi. Çekim için seçilen mekanlar, renk uyumu, oyuncular için seçilen kıyafetler muazzamdı. Dizinin müziklerini sevdim. Oyuncuların bölüm performansları yerindeydi. Shen Yue ve Dylan Wang'ı çift olarak çok benimsedim ve sevdim. Çok yakışıklı ve güzel bir performans sergilemesine rağmen ikinci adam olan Darren Chen'i diğer versiyonlara göre karakter olarak sevmedim. Bence dizi şans vermeyi ve izlenmeyi hak eden bir dizi. Bence ölmeden önce izlemeniz gereken diziler listenize bu diziyi de ekleyin ve muhakkak izleyin.
  Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.


Meteor Garden
 (流星花園,Liúxīng Huāyuán, Boys Over Flowers, 花より男子, Hana Yori Dango)

Tür: Romantik, Komedi, Okul, Gençlik
Senarist: Sharon Mao
Yönetmen: Lin Helong
Uyarlama: Hana Yori Dango -Yoko Kamio (JAPONYA)
Yayın Kanalı: Hunan TV, Netflix
Ülke: Çin
Bölüm sayısı: 48
Bölüm Süresi: 40-45 Dakika
Yayın Günü: Pazartesi, Salı, Çarşamba
Yapım Yılı: 2018
Yayın dönemi: 9 Temmuz 2018 - 28 Ağustos 2018
Konu:
Shan Cai 18 yaşında sıradan bir kızdır. Ülkenin önemli üniversitelerinden birine kabul edilir. Bu okulda F4 olarak anılan bir arkadaş grubu vardır. Son derece zeki, yetenekli ve yakışıklı olan bu grup okulda çok popülerdir. Shan Cai okulun ilk günü bu gruptan Dao Ming Si sorun yaşar ve başına bela alır. İkilinin arasında başlayan bu savaş zamanla başka duygulara dönüşecektir.

Oyuncular: 
Shen Yue
Dylan Wang 
Darren Chen 
Connor Leong 
Caesar Wu
Sun Qian
Sun Yihan 
Li Jiaqi
Dee Hsu
Wang Runze
An Ziyi
Dong Xin 
Liu Yinhao
Wang Lin

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Merhaba sık sık yorumlarınızı okuyorum. Emeğiniz için çok teşekkürler. Sizden bir ricam var. Ben 2001 Taiwan uyarlaması olan Meteor Garden'ı izlemek istiyorum ama Türkçe altyazılı bulamadım. Siz bu konuda yardımcı olabilir misiniz bilginiz varsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun galiba ingilizce alt yazı dosyasında problemi vardı bir keresinde bir çevirmene sormuştum öyle demişti. Hala bu sorun var mı bilmiyorum ama Tayvan dizisi çevirisi yapan tüm sitelere istek gönderin belki varsa çevirirler. :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim ��

      Sil
  2. Metoer garden Çin uyarlama 2018 ikinci sezons gelecek mi???

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)