Elimi Bırakma (Dizi)

Hem sevip hem sevmediğim dizi listeme bir dizi daha eklendiğini düşünüyorum.

Sevmedim, çünkü... Dizinin senaryosu çok klişeydi. Spoiler vermeyim ama dizi başladığı andan itibaren yoğun bir klişe sahnesi izledim. Ne kadar bir dram dizisi olsa da yaz dizisi olduğu belliydi.

Sadece diğerlerinde komedi ağırlıklı oluyor bu dram versiyonu olmuş. Fragmanlarını izlediğim zaman farklı bir dizi olacağını düşünüyordum. Biliyorsunuz işte saf ve güzel kalpli kız ile haşin ve Dünya'ya kinini kusan kendine göre duvarları olan erkeğin hikayesi. Böyle bir çok dizi sayabilirim size. Hatta sizde bana sayabilirsiniz. Zaten uyarlama bir dizi çıktı. Bu yüzden senaryo ve kurgu kısmı beni hayal kırıklığına uğrattı.

En azından işleyiş kısmında bir iki numara olsaydı kesinlikle bu dizi beni çekerdi. İşleyiş konusunda da kopukluk çok olduğunu düşünüyorum. Bana geçebilecek eksikler çoktu.

Sevdim, çünkü... Dizinin oyuncularının performansı çok iyiydi. Zaten diziyi götürürse oyuncular götürür gibi geliyor.

Alina Boz ne güzel bir kadın diye düşünerek izledim. Vallahi ''ALLAH özene bezene yaratmış.'' derler ya öyle bir kadın. Bir de güzel bir oyunculuğu var ki tadından izlenmiyor. Her dizisinde farklı bir Alina izliyormuşum gibi hissediyorum. Hem yetenekli, hem kendini geliştiriyor. Sadece bunun için bile taktir edilesi bir oyuncu. Kötü karakterden sıyrıldığı için çok mutluyum. Keza ilk oynadığı dizi de kötü bir karakterdi ve hiç yakışmıyordu. Neyse ki son iki projesinde bunu tamamen silmeyi başardı. Dizide ki karakterini çok sevdim. Hele o sesinden Cemal Süraya'nın
Sizin Hiç Babanız Öldü Mü? şiirini okuması beni benden aldı. O kadar hisli okumuş ki babamı kaybettiğimden olsa gerek kalbime ok gibi saplandı. ALLAH kimseyi babasız bırakmasın.

Alp Navruz bu haşin karakterden hiç kurtulamayacak gibi hissediyorum. Sinan'ın farklı versiyonunu üzerine giymiş gibi geliyor. Aynı triplerin, aynı hezeyanların devamı gibi. Şimdi doğruyu konuşalım güzel bir oyunculuğu var. İnandırıcılık kısmında da çok iyi. Fakat neden aynı karakter diye düşünmeden de edemedim. Deniz Baysal ile fiziksel olarak hiç yakışmıyordu. Deniz büyük duruyordu Alp'e ama Alina tam olmuş. Yaşı yaşına, boyu boyuna uygun duruyor. Çift olarak ileri ki bölümlerde Azra ve Cenk'in çok konuşulacağını düşünüyorum.

Seray Gözler'i dizi de gördüğüme çok sevindim. Usta bir oyuncu olduğu için hakkında yazmak bana düşmez. Diziye büyük farklılık ve renklilik katmış.

Dolunay Soysert ne çirkef olmuş öyle... Fettan ve kuduruk bir karakter bana garip geldi. İzlerken acaba daha önce kötü kadın karakterini oynamış mıydı diye düşündüm. Sanırım 2016 yılında oynadığı bir dizi vardı bu kadar değildi ama orada da kötü karakterdi. Tam hatırlamadığım içinde bu karakter garip geldi. İyi bir oyuncu olduğu için renkli bir karakter olduğunu düşündüm.

Son olarak Gökçe Yanardağ için bir şeyler yazmak istiyorum. Ben sıkıldım yıllardır aynı karakteri oynamaktan Gökçe hanım sıkılmadı. Cidden aynı kadın olmaktan bıkmadı mı artık. Tamam yine kötü karakteri oynasın ama farklı bir karakter olsun. Oyunculuğunu cidden bilmiyorum kendisinin.

Teknik açıdan da diziyi çok beğendim. Gerek seçilen mekanlar, gerek çekim açıları, gerek çekim rengi çok hoşuma gitti. Görsel olarak kaliteli bir iş çıkarıldığı çok belliydi. Özellikle geçişlerini çok beğendim. Geçiş sahnelerinin çok iyi kullanıldığı dizilerden biri olabilir diye düşünüyorum. Müzikleri çok hoşuma gitti. Hikayeye uygun müzikler yapıldığını düşünüyorum. Yalnız jeneriği pek sevemedim. Her ne kadar senaryo bakımından fazlaca klişe olsa da şans verilmeye değer bir dizi olduğunu düşünüyorum. Sosyal medyadan da takip ettiğime göre beğenen insanlarda çok olmuş. Bence sizlerde bir denemelisiniz, belki seversiniz.
Dizi, Shining Inheritance Kore dizisinden uyarlamadır.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.


Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 8. sırada, tekrarı ise 34. sırada tamamladı.
ELİMİ BIRAKMA

Tür: Dram, Romantik, Aile
Senaryo: So Hyun Kyung
Senaryo uyarlaması: Nilüfer Aydın, Volkan Yazıcı
Uyarlama adı: Shining Inheritance
Yönetmen: Sadullah Celen
Yapım: Üs Yapım
Yapımcı: Süreyya Yaşar Önal
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Pazar
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: TRT1
Başlangıç tarihi: 22 Temmuz Pazar
Konu:
Sahip olduğu tüm değerleri bir gecede kaybeden Azra ile benzer kaderi paylaştıkları Cenk’in yollarının kesişmesiyle başlayan hikaye, İnsanın dönüp gidebileceği bir evinin, ailesinin olması dünyanın en büyük hazinesi” mottosu ile hareket ederek, aile bağlarının önemini bir kez daha seyircinin gözleri önüne serecek.
Oyuncular: 
Alina Boz
Alp Navruz
Seray Gözler
Dolunay Soysert
Cemre Gümeli
Burak Tamdoğan
Gökçe Yanardağ
Ertuğrul Postoğlu
Ebru Aykaç
Batuhan Ekşi 
Cemre Baysel
Emre Bey
Yiğit Kağan

Yorum Gönder

20 Yorumlar

  1. Ben de kendi kendime bu sahneleri nerede görmüştüm diye sorarken burada buldum cevabi. Tabi ya Teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  2. Yoğun dram ve klişe olması gözümü korkuttu. Oyuncuların performanslarına iyi diyorsun bu nedenle de biraz merak ettim. İzlemekte kararsız kaldım diziyi.
    Kalemine sağlık. :))

    YanıtlaSil
  3. İlk yarım saati izler izlemez "aaa bu brillant legacy" dedim..
    Oyunculuklar iyi bakalım izleyebilecek miyim devamını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah izlersin. :)

      Sil
    2. Ben de takip etmiyordum çok ama ikinci bölümün bir kaç dakikasını izleyince hemen anladım ve şaşırdım.Ama kore versiyonunu daha çok sevmiştim ben.Çünkü her be kadar klişeler olsa bile yönetmen diziyi iyi yürütmüştü.

      Sil
    3. Belki bunu da seversin zamanla. :)

      Sil
  4. Ya ben Alına nin oyunculuğunu sevemedim gerçekçi gelmedi mesela deniz baysalla bende yakıştıramadim ama ikisi de gerçekçidiydi ve milyonlar sevdi alinanin oyunculuğu nu acemi gördüm yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğeniyorum Alina'yı. Zamanla daha gelişir. Daha yolun çok başında. Deniz Baysal ile karşılaştırmak doğru olmaz. :)

      Sil
  5. Ben de yeni bölüm fragmanı ortaya çıkınca işte dedim kore dizisi
    Hadi bakalım dedim kendimce
    Uzun bir sene geçti izleyeli yine de hatırladım MaşaAllah bana dedi ya bu unutkanlık bende varken yine hatırladım

    YanıtlaSil
  6. Elimi bırakma dizisini izlediğimden beri ben bunu izledim diye diye hangi Kore dizisi bu demekten kafayı yedim. Teşekkür ederim beni bu dertten kurtardığın için...

    YanıtlaSil
  7. Kore dizisini izlemistim. Aslinda pek guzel degildi ama Lee Seung Gi vardi. Ve onun icin her seyi izleyebilirim. İzlerken bende senin gibi hem sevdim hem de sevmedim. Kendini izletiyor ama oyle bayilttigi da yok. Ben sadece kizin alnina sinir oldum. Ne zaman mimik yapsa alni kirisiyor. Onlem almazsa ilerde iz kalir orasi dikkat. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok güldüm. :D
      Bazı insanlar kaşlarını çatar bazıları kaşlarını kaldırır yanlamasına çizgi oluşturur, bazılarınında da kızın yaptığı gibi çizgi olur... Maalesef mimik yerleşince farkında olmadan yapılıyor o mimik önlem alması zor. Büyük ihtimal ilerde iz oluşmaya başlayınca botoks yaptırır. :D

      Sil
  8. Bu diziyi sevdim ben nedense. Hatta yetmedi gittim orjinaline baktım. Orjinalini hiç sevemedim. Bizimkiler bu defa harika uyarlamışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bizimkiler çok iyi uyarlamışlar. :)

      Sil
  9. tek izlediğim türk dizisi oda benim en çok sevdiklerim arasında olan brillant legacy uyarlaması çıktı normalde uyarlama olduğunu duyduğum an diziden soğurum hiç bakmam bile nasılmış die orjinal izleyince insan alıntıları sevmiyo ama bu dizinin orjinalini çok sevmeme rağmen soğumadım dizi gayet güzel gidiyo inş sonunu batırmazlar uzatıcaz die

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, herkes çok seviyor ve reytingleri de güzel gidiyor. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)