Twitterda Blog Linkimin Spam Sayılmasını Düzelttim

Twitter hesabımın linki: https://twitter.com/renklitirtil

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

2017 yazında bir karar almıştım tüm hesaplarımı silip tekrar açacak ve tertemiz farklı bir yolda devam edecektim. Bunlardan biri de twitter hesabımdı 2010 yılında açtığım bir önceki hesabımda ve 2017 temmuz ayında tekrardan açtığım bu hesabımda da asla bir hata, sorun ile karşılaşmamıştım. Bu yüzden ilk defa böyle bir şey başıma geldiği için büyük bir şok yaşadım ve ardından sinirlendim. 

Tabii ki o sinirle ne yazdığımı bilmedenTwitter'da Blogumun Linkini Paylaşamıyorum bu postu yazmıştım. O günden bu güne 2 gün geçti. Bu iki günde bana destek olan herkese minnettarım ve teşekkür ediyorum. 

Blogumun twitterda güvenilmez sayılmasının ardından ne yapacağımı bilemedim ve internetten biraz araştırdım. Fakat bu araştırmamda sadece twittera tweet atamama ile ilgili yazılar buldum. Bir yerde bununla ilgili bir yazı vardı ama o da çok yeterli değildi. Bende tüm anlatılanları uygulamaktan başka çare bulamadım.
Önce hemen şifremi değiştirdim:

Tweet atamayıp tweetleri spam sayılanların ilk yapması gereken buymuş. Hesabın başkasının elinde olup olmadığı sisteme böyle yansıyormuş. Şifreyi değiştirmek bu konuda çözümmüş. Bende elbette blogumun linkini kendimin paylaştığını ispat etmek amacıyla önce güçlü bir şifre ile değiştirdim. Bu arada şifrelerin yazı, noktalama işaretleri ve sayılardan oluşması gerekliymiş. 

Şifre değiştirdikten sonra yanlışlık yaptıklarına dair bildirim yaptım:

Bunun için şu linki buldum: https://help.twitter.com/forms/spam Linkte iki adet seçenek verilmişti ben ''Twitter spam olduğunu düşündüğü için bir bağlantıyı Tweetleyemiyorum.'' şıkkını işaretledim ve önüme bir forum çıktı bu formu şu şekilde doldurdum: 


Ve gönder butonuna bastım. 

Uygulamalar kısmını komple kaldırdım: 

Ardından Twitterda ''Ayarlar ve Gizlilik'' bölümünden ''Uygulamalar'' kısmına geldim ve tüm bağlantılı olan uygulamaları kaldırdım. Sosyal hesaplarımın bağlantıları da dahil. Daha sonra telefonumdan ve bilgisayardan tekrar Twitter hesabıma giriş yaparak bağladım. Fakat bu süreçte diğer uygulamaları tekrar bağlamadım. Sadece twitter hesaplarıma bilgisayar (win10'da telefon gibi uygulama var) ve telefonumdan giriş yaptım. Bu kısımı ne olduğunu bilmediğim için yapmak istedim. Belki bir uygulama ben farkında olmadan spam yollamış olabilirdi tamamen güvenilir bir kullanıcı izlenimi vermek istedim. 


Bu süreçte direk link paylaşmaktan kaçındım :

Blogumun kısa linki paylaşılıyordu işin ilginç tarafı da buydu. Fakat benim direk linkim engellenmişti. Bundan dolayı başka sitelerin linkini paylaşmak istemedim. Hesabımda sürekli link paylaşılıyor gibi gözükmek istemedim. Sorun çözülene kadar paylaşımlarımı kısıtlamadan aynı şekilde devam ettim ama link paylaşmadan.

Artık beklemekten başka çarem yoktu:

Tüm yapmam gerekeni yapmıştım beklemem gerektiğini düşündüm. Sonuç olarak 2 gün içerisinde bu yapılan hata ya da birinin şikayeti yüzünden olan olay çözüldü. Bana bildirimim için herhangi bir dönüş postası gelmedi. Sürekli olarak blog linkime tıklıyordum bu şekilde düzeldiğini fark ettim. Güvenilmez site yazısından kurtulduğum için çok mutluyum. Bu postu yazma sebebim ise; sizinde başınıza böyle bir olay gelirse bu yolu izleyebilirsiniz. 


Bu arada blogumun Google'da banlanıp banlanmadığına ya da virüs olup olmadığına siteler aracılığıyla baktım. Şükürler olsun ki mcafee dahil tüm sitelerde temiz ve güvenilir olarak gözüküyorum. Bu aşamalarda bunu da yapmayı ihmal etmeyin. Belki farkında olmadan aldığınız bir fotoğrafta ya da videoda bir şeyde böyle bir sorun olup da spamlanmış olabilirsiniz. İnşallah bir daha başıma gelemez ve umarım sizinde başınıza gelmez.

Yorum Gönder

0 Yorumlar