Mehmetçik Kut’ül Amare (Dizi)

Dizi beklediğim dizilerden biriydi. Tarihi açıdan bir önem taşıdığı için merakım hızla artıyordu. Diziyi beklerken aniden başlaması bana da sürpriz oldu. Ben daha şubat ayına yakın bekliyordum.Dizi başlarken 1914 yılından alınışına kadar (1916) ki olan süreci anlatacağı yazıyordu. (Çok hızlı geçtiği için yanlış algılamış da olabilirim ama 1914'ten eminim.) Bu yazı ile birlikte dizi başladı.

Fakat öncesinde jenerik bölümü çok hoşuma gitti. Oyuncuların çizim resimlerinin önünde isimleri yazıyordu. Bu da farklı ve hoş olmuştu. Görsel açıdan hoşlandım. Dizinin kurgusu ve çekim için seçilen renk tonlaması çok güzeldi. Aksiyon sahneleri on numaraydı. Çekim alanları ve seçilen mekanlara bayıldım. Dağlık bölge ve drone çekimleri, çekim açıları hayranlık vericiydi. Zaten yönetmen koltuğunda Mustafa Şevki Doğan oturuyor aslında çok şaşırmamak gerek. Sevdiğim kıymetli yönetmenlerden biridir Mustafa Şevki Doğan.

Dizi de plato kısmı da dikkatimi çekti. Teknik olarak o kadar başarılı geldi ki dizinin çoğu sahnesinde gözüm arka plana odaklandı. Maşallah kimler hazırlamışsa ellerine sağlık. İnşallah her bölüm böyle başarılı bir arka plan görebiliriz. Birde kıyafetlere çok dikkat ettim. Çok özenle ve kaliteli bir dikiş yapılmıştı. kumaş ve dikim ucuz durmuyordu. Bazı tarihi dizilerde kıyafet yönünden potluk ya da dikiş problemi belli oluyor. Fakat bu dizi de kıyafet yönünden de hoştu.

Oyunculardan Kaan Taşaner'in heybetli oyunculuğu beni benden aldı. İlk oynadığı diziden sonra nasıl bir geliştirdi kendini hayretler içinde izliyorum. Bir oyuncuya asker olmak bu kadar mı yakışır kelimelere dökemiyorum. Resmen hayranlıkla izledim. İşte bu, böyle oyuncular lazım bize dedim. O mimikler, o ses tonu, o keskin bakışlar nasıl farklı bir his yarattı bende inanamıyorum. O kadar gerçekçi oynadı ki karakteri o kadar bütünleşmiş ki gözümü kırpmadan izledim desem abartı olmaz.

İsmail Ege Şaşmaz'ın artık ergen dizilerden kurtulma zamanı gelmişti. Bu proje onun için doğru proje olmuş. Bence bu karakterle sonunda kendini bulmuş. Verdiği hissiyat çok doğru ve güzel geçti bana. Genel olarak bölüme baktığımda bölümün kahramanı İsmail Ege Şaşmaz'dı.

İlker Aksum, rengarenk bir oyuncu. Her dizisinde bu karakter mi hadi canım yok ya oynayamaz diyor seyirci ama içinden farklı bir şey çıkıyor ve karakteri unutulmaz hale getiriyor.

Serdar Gökhan son 10 yıldır kendine ne yapıyorsa hiç değişmiyor. Bunun sırrını öğrenmek isterdim. Resmen kendinde zamanı durdurdu Serdar Gökhan. Oyunculuğu hakkında yazmak haddim olmadığı için usta oyuncuyu saygı ile izliyorum. Her zaman ki gibi ustalığı belli oluyordu.

Ve son olarak Gamze Özçelik. Sosyal medyayı çok iyi ve doğru kullanan ünlülerimizden. Öyle güzel işler yapıyor ki böyle kaliteli bir işte olmayı hak ediyordu. Ben Gamze Özçelik'i oyuncu olarak çok severim. İlk sahnesinden itibaren ne iyi yaptı da ekranlara döndü demekten kendimi alamadım. Samimiyetimle yazıyorum onu ekranda görmeyi özlemişim. İyi ki döndün güzel yürekli kadın.

Şimdi diyeceksiniz ki dizi de hiç mi olumsuz eleştirecek bir şey bulamadın? Vallahi bulamadım, olsa esirgemem acımasızca eleştiririm biliyorsunuz. Nasıl özenmişlerse oyuncuların duygu geçişinden tutun kıyafetlerine kadar her şey on numara beş yıldızdı. Dizi tutar mı bilmiyorum ama verilen emeğin çok büyük olduğu ilk dakikadan itibaren belli oluyor. Gerek konusuyla, gerek oyuncusuyla, gerek kurgusuyla, gerek çekim tekniğiyle benden tam not aldı. Bu diziyi siyasi olarak hiç bir yöne çekmeden tamamen nötr bir şekilde izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bence sizlerde beğeneceksinizdir. Bu dizi kaçmaz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır. 

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı,  2. sırada, tekrarı ise 30. sırada tamamladı.
MEHMETÇİK KUT’ÜL AMARE

Tür: Aksiyon, Dram, Tarihi, Savaş, Askeri
Senaryo: Mehmet Bozdağ
Yönetmen: Mustafa Şevki Doğan
Yapım: BOZDAĞ FİLM
Yapımcı: Mehmet Bozdağ
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Perşembe
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: TRT1
Başlangıç tarihi: 18 Ocak 2018
Konu:
Mehmetçik Kut’ül-Amare dizisi, Birinci Cihan Harbi’ne hazırlanan Osmanlı devletinde, tek hayalleri devletin yeniden dirilişi ve kurtuluşu olan, gönlünde vatan sevdasından başka bir şey bulunmayan Mehmet ve arkadaşlarının destansı hikâyesini konu alıyor. Darülfünun talebesi olan Mehmet, vatanı için her türlü fedakarlığı ve çabayı göstermekten geri durmaz. Bu amaçla başında Süleyman Askeri Bey’in bulunduğu ve en kabiliyetli askerlerin seçildiği Osmancık Taburu’na katılıp cepheye gitmek için büyük bir mücadele gösterir.

İhtişamlı bir devletin varislerine bıraktığı son destan olan Kut’ül Amare Zaferi’ni konu alan dizi, Mehmet karakterini merkezine alarak her anı heyecan, aksiyon ve derin duygularla yoğrulmuş hikâyesiyle seyirciyle buluşacaktır. Bunun yanında Mehmet’in, vatan için canını ortaya koyarken karşısına çıkacak Zeynep ile yaşayacakları sevda ise, çöle yazılan bir aşk destanı olacaktır.

Mehmet, başında Süleyman Askeri Bey’in bulunduğu Osmancık Taburu’yla birlikte Arap coğrafyasında büyük bir mücadele gösterecektir. Bölgede yaptıklarıyla Osmancık Taburu içinde büyük bir kahraman haline gelecektir. Mehmet kahramanlıkları İngilizlerin oyunlarını bozacak ve Kut’ül Amare destanının mimarı olacaktır.

Osmanlı Devleti’nin, İngilizleri Kut’ül-Amare’de kuşatıp teslim almasında canını ortaya koyacak olan Mehmet ile birlikte Osmancık Taburu’nun diğer kahraman askerleri de yakından tanıtılacaktır. Aynı zamanda Osmanlı Devleti askerleriyle, İngiliz askerleri arasında çöllerde, dağ başlarında, nehirlerde yaşanan amansız mücadele tarihi kaynaklara dayanılarak anlatılacaktır.
Oyuncular 
Kaan Taşaner
İsmail Ege Şaşmaz
İlker Aksum
Serdar Gökhan
Gamze Özçelik
Özgü Kaya 
Semih Ertürk
İsmail Hakkı
Uğur Karabulut 
Eva Dedova

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Çok merak ettim, pek fazla televizyona bakmadığımdan haberim olmamıştı. Bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok beğendim,oyuncular hakkında yazdıklarına aynen katılıyorum.Gerçekten çok büyük emek var,aksiyon sahneleri etkileyiciydi,ve kıyafetler gözümüzden kaçması tabiki;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsın ne güzel yorumlamışsın yaaa . 😊 Çok beğendim . Diziyi dün eşimin ailesiyle birlikte izlemeye başladık ama arada muhabbet falan olunca tam olarak izleyemedim . Başlangıcını daha iyi izledim , güzeldi . 😊 Bence ileriki bölümleri daha iyi olacak . Öyle umut ediyorum . 😊 Tarihi dizileri seviyorum iyi ki yapıyorlar kitaplardan okuyamıyoruz böyle en azından dizilerden izleyip bişeyler öğreniyoruz. Güzel paylaşım için teşekkürler , mutlu günler dilerim . 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, böyle güzel diziler daha fazla olmalı. Rica ederim. :)

      Sil
  4. Bende o akşamı haberim oldu baktım bizimkiler izliyor diyorum niye bana haber vermediniz. 😅 bende ertesi gün izleyebildim. Bende bayılarak izledim. Bütün dediklerine katılıyorum özellikle İsmail Ege bu rol için çok uygundu, bütün o hisleri çok iyi yansıtabildi. Devamını iple çekiyorum. 😁 Evet doğru 1914-16 yılları arasını anlatıyor. 😊

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)