9 Ekim 2016 Pazar

Son Günler Ne Yaptım #4

Şükür! Sonunda bilgisayarın başına oturabildim. Resmen bilgisayarımı ve blogumu özlemişim. Ramazan bayramından bu yana evde tadilat işleri bitmiyor. Adeta ev beni artık değiştir dedi ve ne sorunu varsa ortaya döktü. 

Öncelikle kombi sorunu ortaya çıktı. 
Tam 16 yıldır oturduğumuz dairenin sahibiyiz ve 11 yıldır da bu daire de oturuyoruz. 16 yıl önce bacalı kombiler mevcuttu. Haliyle bacalı kombi sahibiydik. Fakat bir gün yanarken koku yapmaya başladı. Tabii ki hemen teknik servis çağırıp bakımını yaptırdık. Sorun yok gibi gözüküyordu ta ki Kurban Bayramına 1 hafta kalımı. Pazar günü her şey yolundaydı. Teyzemlerle birlikte güzel bir pazar kahvaltısı yapmak istedik. Kahvaltı hazırlarken ister istemez bulaşık çıktı. Bulaşıkları yıkamak için sıcak su tarafını açtığımda soğuk su geldiğini ve kombinin çakmağının ateşlemediğini fark ettik. Anlamadığımız için üst komşumuzu çağırdık. Baktık ki tekrar bozulmuş. Düşündük taşındık bacalı kombilerinde artık kullanımının yasak olduğunu bildiğimizden hermetik kombi taktırmaya karar verdik. İşler böyle başladı. 
O duvar yıkılacak.
Oturduğumuz apartmanı yapana ALLAH iyilik ve akıl versin garip yapmış. Bu yüzden hermetik kombi için mutfağın duvarının yıkılıp tekrar örülmesi lazımdı. Mutfağımızda küçük olduğu için kırılmışken tekrar örülmesi yerine balkonu mutfağa pimapen ile ekleme kararı aldık. 
Bu sırada banyo kıskandı. 
Tüm işler üst üste gelmişken  banyonun küvet bölümünde problem yaşandı mutfak pimapen olurken banyo da duşa kabin olmak zorunda kaldı. 
Her şey o kadar kötü zamana denk geldi ki bayram öncesi çok büyük zorluk yaşayacaktık biz de bayrama kadar kombici ağabeyden geçici kombi takmasını istedik. Tüm olacakları bayram sonuna programladık. Bayram oldu bitti. Kabus gibi günler başladı. 

Zor günler mi o?
Aman ALLAH'ım ALLAH kimseye vermesin çok zor günler geçirdik. Ta ki 8 Ekim'e yani düne kadar. 
Mutfak ve banyonun duvarları yıkıldı, hafriyat atıldı. Pimapen ustası geldi mutfağın pimapenini taktı. Boyacı mutfağın yıkılan yerlerinin sıvasını, alçısını yaptı. Fayans ustası geldi banyonun fayansını döşedi. Tekrar pimapen ustası geldi banyonun duşa kabinini taktı. Bu sırada kombi ustaları geldi mutfağı köstebek yuvasına çevirdi taktılar ardından fayans ustası mutfağın balkon kısmının fayansını döşedi. Tam işler bitiyor derken kombiler artık şarteli oluyormuş yani fiş olmuyormuş yoksa onay çıkmıyormuş. Şartel için elektrik ustası çağırdık duvarı delerken kardeşimin odadan duvarın alçısı döküldü. Tabii biz şok. Şimdi ne yapacağız diye düşünürken boya ustası mutfağı boyamaya geldi. Sağ olsun bize biraz indirim filan yaparak tüm evi boyayabileceğini söyledi. Ekonomik bir fiyata sağ olsun bize evi boyadı. Bu arada piriz problemi yaşadık boyacı ağabey tüm prizleri değiştirdi. Mutfağın duvarı kırılırken lavabo mermeri düştü onu yapıştırdı ve en son 5 ekimde tüm işler bitti. 
Aha! Parke kırıldı. 
Tam oh diyecekken bu sefer parkeler sorun çıkarmasın mı? Resmen kağıt gibi elimize geldi parkeler. Tabii yana döne ne yapacağımızı düşünürken parkeleri de yaptırdık ve cuma günü tüm işler bitti. 
Sizi fazla sıkmamak için yüzeysel anlattım ama bu süreç çok zordu. Biliyorsunuz benim babam yok haliyle başımızda bir erkek yok. Kendi kendimize evin erkeği olduğumuzdan ne yapacağımızı bilemedik. Usta bulmak çok zordu. Maddi olarak zaten sıfır parayla bu işleri yaptırdık. (Affedersiniz borç aldık, 10 bin lira borca girdik.) Bir de üst üste gelince çok bunaldık. Her halde ağlamadığım gün olmadı. Sürekli ah babam sağ olsaydı dedim. Bu dönemde psikolojik olarak çok yıprandık. Beden yorgunluğu zaten vardı da yarım hissetmek canımızı çok yaktı. Bu dönemde annem üzüntüden biraz rahatsızlandı onu doktora götürmek zorunda kaldım. Birde canları sağ olsun kan bağımız olan insanlar da pek yardımcı olmadılar.
ALLAH razı olsun komşularımız hep yanımızda oldular. Usta bulma konusunda, malzeme konusunda sanki kendi evleriymiş gibi her biri yardım etti. Gelen ustalar da hep hayırlı, iyi insanlardı onlar da yardımcı oldular. Bu şekilde tam 1 ayım geçti. Cumadan bu yana evi yerleştirmeye çalışıyoruz. Sanki yeniden taşınıyor muşuz gibi bir hava var evde ama işin bitiminde borç da olsa bir huzur geldi. Demek ki Rabbim bu yıl böyle sıkıntılı geçirmeyi nasip etmiş diye düşünüyoruz. Bu arada hiç bir zaman isyan etmedik hep şükür ettik. Zaten önemli olanda buydu. Manevi olarak kendini sıkı tutunca insanın üstesinden gelemeyeceği bir şey yok diye düşünüyorum. Diğer yazılarımda da bahsettiğim gibi 2016 bana ciddi anlamda hiç yaramadı. Umarım bundan sonra kalan aylarda sıkıntı geçirmeden yılı bitiririm. Rabbim sıkıntı da olan herkesin yar ve yardımcısı olsun. Bu dönemde evin güzelleşmesinin yanında birde tecrübe edinmemi nasip eden Rabbime şükürler olsun.

16 yorum:

  1. Çok şükür hepsi bitmiş. İnşAllah 2017 senin için çok hayırlı geçer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bitti şükür. Amin! Hepimizin inşallah. :)

      Sil
  2. Amin.Cidden sadece anlattığın kadarı bile ne kadar zorlandığınızı gösteriyor.umarım borcunuzdan da bir an önce kurtulursunuz(Amin).isyan etmeyip şükretmiş olmanız çok güzel... ve umarım bundan sonra sıkıntı yaşamazsınız(Amin).Kendine ve annene,kardeşine ve tüm önemsediklerine dikkat et;iyi akşamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet detayına pek girmek istemedim ama cidden can sıkıcı ve zorlayıcı zamanlardan geçtim. Amin, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sende öyle iyi günler. :)

      Sil
  3. Rabbim hayırlısıyla o borçları da ödemeyi nasip etsin.
    Gerçekten zorlu bir ay yaşamışsın,2016 bitsin de rahatlarsın inşallah.Bu arada annene de geçmiş olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, bir ay değil sanırım yıl yaşıyorum ocak ayından bu yana irili ufaklı sorunlar yaşadım ama 15 Temmuzdan sonra resmen kapkara bir yolda önümüzü görmeden yürümeye başladık ta ki bu işler bitene kadar. Şimdi bir kaç gündür huzurumuz yerimizde, inşallah bu yılı böyle tamamlarız. İşin özü 2016 toptan bana yaramadı. Teşekkür ederim, annem biraz daha iyi sadece kuru bir öksürük kaldı o da astımdan kaynaklı galiba. :)

      Sil
  4. Yazdıklarını okurken ben bile yoruldum,yıprandım.Çok şükür atlatmışsınız. Rabbim başka sıkıntılar vermesin.Bundan sonrasını inşaAllah huzur ve mutluluk içinde yaşarsınız.Allah borçlarınızı hayırlısıyla ödemeyi nasip etsin.Hayırlı olsun yeni şeyler ve annene de geçmişler olsun bu arada ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, inşallah, çok teşekkür ederim kuru öksürüğü dışında her şey yolunda. :)

      Sil
  5. Çok yorulmuşsun , geçmiş olsun ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oldu, teşekkür ederim. :*

      Sil
  6. Hepsi bitti geçti yeni ev yeni düzen Rabbim ağzının tadını bozmasın Güle güle iyi günlerde oturun evinizde :))) Başka sıkıntı vermesin bunlarda geçiş dönemleri ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, teşekkürler canım benim. İnşallah tatlım. :*

      Sil
  7. Rabbin yardımcınız olsun inan okurken üzüldüm. Ama insallah bu sukrun sayesinde zorluklar size kolaylık olur. Bol bol rabbi yesir duasini okur. Anlami cok guzel. "Allahim kolaylastir , zorlastirma. Basladigim isi hayirla bitirmeyi nasip et" kuranda gecen bir dua oldugu icin icten edilince rabbim illa yardimcin olur. Selametle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin, ALLAH razı olsun. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma