Image and video hosting by TinyPicVurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilal uğruna, ya Rab, ne güneşler batıyor!

19 Ekim 2015 Pazartesi

İnsanları Anlamaya Çalışmak

Dün maaş günümüzdü fakat faturaları da düşününce bu gün çekip faturaları yatırmak istemiştik.Zaten ucu ucuna zar zor yeten emekli maaşın yarısını faturalara vermek çok canımı yaksa da annemle birlikte postaneye girdik,sıra beklemeye başladık.Bir kişi iki kişi derken neredeyse 1,5 saat postanede beklemek zorunda kaldık.1,5 saatin sonunda hala bekliyor olmak beni çok sıkmıştı.Fakat annemin iddiası yüzünden postanede beklemeye devam ettik.Sonra bir adama sıra yandı.Bu sıra engelli sırasıydı.Adam faturaları uzattı,postacı kız engelli abimize onun olup olmadığını sordu önce.''Beni kahvehaneden yolladılar benim değil dedi.''.Daha sonra postacı kızımız ''Kahvehanede mi çalışıyorsunuz?'' dedi.Bu güzel,büyük ihtimal zihinsel problemi olan abimizde gülerek ''Hayır.'' dedi.Sonra o güzel abimiz gülümseyerek dekontu alıp çıktı.O sıra da kafamdan kaynar sular indi.Yazarken bile hala canım çok sıkılıyor.Kalbim küt küt atıyor,yazının sonunu sakince getirebilir miyim bilmiyorum.Her neyse şimşekler çaktıktan sonra kafamda senaryolar üretmeye başladım.

Bana göre iyi niyetli abimiz engelli olduğu için öncelik tanındığından birileri tarafından o an kullanılmıştı.O kahvede kıç büyüterek çayını içip okey oynayan sözde adam,abimize şöyle demişti. 
''Hadi git de şu faturalarımı yatır sana öncelik tanınır sen yaparsın.'' O abimiz de tabi ki iyi niyetinden dolayı faturaları alıp o kıç büyüten 'adam'ın lafını iki etmeyip ''Tamam.'' demişti.Çünkü tembihlenerek oraya gönderildiği o kadar belliydi ki sizde görseniz,o diyaloga şahit olsanız böyle düşünürdünüz.
Belki de abimiz o kahvede vakit geçiriyor ve orada ki adamların hep bu şekilde ayak işlerini yapıyordu.Yani bir nevi belki de kullanılıyordu.O an empati kurmaktan çok şöyle düşündüm ''Ya o abi benim babam,abim,kardeşim,eşim ve ya oğlum olsa.'' ALLAH'ım n'apardım?Nasıl insanların ondan yararlanmasına engel olurdum?Düşüncesi bile bu kadar kötüyken o abimizin ailesi n'apıyor kim bilir.Acaba bu durumdan haberdarlar mıdır ya da bilip de kahroluyorlar mıdır? Bunun gibi bir sürü şey kafamdan geçti o an.Ben ciddi anlamda insanları anlayamıyorum.Tabi ki kimseye duyarlı ol diyemem ya da kimseyi yaptıklarından dolayı yargılayamam.Fakat anlamaya çalışırım ve ben bu durumu anlayamıyorum.Özellikle de özel insanlara yardımcı olup onların hayatlarının kolaylaştırmak yerine onları ayak işlerimizde kullanmak ve ya hayatı zorlaştırmak niye?Nasıl bir vicdan cidden çözemiyorum.Neyse lafı uzatmayayım.ALLAH herkesin kalbine merhamet duygusunu nasip etsin.
Umarım abimiz benim senaryolarımdan birini yaşamıyordur.

4 yorum:

  1. Kalbim cız etti okurken. Sanırım başka söyleyecek bir lafım yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde ben tanık oldum hala etkisindeyim. :(

      Sil
  2. Maalesef böyle insanları kullananlar var :( Peki postane çalışanına ne demeli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postane çalışanı bir şey yapamaz ki kayıtsız şartsız almak zorunda o onun görevi sorgulayamaz çünkü sadece fatura sahibi yatırabilir gibi bir kural yok. Maalesef var. :(

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma