Artık Çayı Şekersiz İçiyorum


Şu her bardağa 3 tatlı kaşığı şeker atanlardandım bir zamanlar.Şekersiz çay içenlere -''Şekersiz çay mı içilir siz ağzınızın tadını bilmiyorsunuz be!''derdim.Fakat yaz başında kendi kendime düşündüm.Ben her genç kız gibi 18 yaşlarında yani kendimi keşfetme zamanlarımda diyet yapmaya başladım.
Gererek çevre baskısı , gerek kendimi iyi hissetme adına yaptığım diyetlerde hep 5 kilo aldım 5 kilo verdim bu döngü böyle dönüp durdu.Ama her dönem bir 5 kilo bir fazlam var dediğim oldu.Yine ''-Ay bu günlerde yine kilo aldım biraz diyet yapsam iyi olur yaz da geldi.'' dediğim günlerde çayım aklıma düştü.Ben ekmeği kesiyorum,hamur işi ve ya çikolata yemiyorum fakat neden şekerli çay içiyorum diye düşündüm.Mantık olarak 3 bardak çay içsem 9 kaşık şeker yapıyor.Ben çok çay içtiğim içinde 24 saatte baktığımda neredeyse bir 12 bardak filan günlük çay içiyorum yani 12x3=36 kaşık şeker tüketiyorum.Eee! o zaman ben niye diyet yapıyorum ki boşu boşuna diye düşündüm.O gün kendimi frenlemeden devam ettim.Ertesi sabahtan itibaren 1 hafta 2 kaşık şeker attım.2. hafta 1 kaşık şeker attım.3. hafta o bir kaşık şeker 1 çay kaşığına döndü ve 4. hafta çay kaşığını batırıp çıkardım.O hafta sonunda tamamen şekeri bıraktım.İlk zamanlar çaydan tiksindim resmen,hani kendi kendime dedim ki galiba ben artık çay içemem. Çünkü iğrençti ve bir bardağı zor içiyordum.Fakat sabrettim,2 hafta kadar iğrenç gelse de şimdi tamamen alıştım hatta bazen 4 bardak çay içtiğim bile oluyor.Şimdi şeker katıldığı zaman içemiyorum çayı.Yani;bünye tersine döndü bu seferde, şekerli çayı istemiyor.Fakat şöyle bir durum var sadece ince bel bardakta içiyorum kupa ya da kalın bardakta yine o çayı içemiyorum.Şimdilerde bunun için gayret etmeye başladım.Size tavsiyem sizde çok şekerli içiyorsanız bırakamasanız bile azaltın.Hatta kahve rengi şeker kullanmaya gayret edin.Belki de 3 beyaz içinde en tehlikelisi şeker çünkü insülin salgısını bozuyor bu şekilde şeker hastası ya da en korkuncu sonunda pankreas kanseri olabiliyorsunuz.(pankreas insülini salgılayan organımız ve pankreas kanserinin tedavisi yok en kötü kanser türlerinden biri.) Ha bu arada ilk hızlı verdiğimiz 5 kilo vücutta ki ödem yani su sonrasında verdiğimiz kilolar gerçek verdiğimiz kilolarımız bu da dipnot olsun..
Biz başka azim haline getirdiğim konuda görüşmek üzere...

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Çayını şelersiz içenler kulübüne hoş geldiniz efeniim. Ben kahveyi de şekersiz içiyorum. Önce hiç kahve-öay tüketmezdim, başlayınca da şekersiz başladım. Kafam rahat. Hehe. (^∇^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum efendim.Oh süper daha kahveyi hiç denemedim şekersiz,ona da şeker katıyorum ben fakat pek tercih etmediğim için denemedim.Oh süper ya keşke bende hiç katmadan başlasaydım. Çok zor oldu bırakması. :D

      Sil
  2. Ben de yenilerde bıraktım şekerli çayı... Başta ben de artık çay içmem heralde dedim, ne bunun tadı böyle içilir mi dedim ama yavaş yavaş alışıyorum :D Daha bir seve seve içmeye başladım son bir iki günde :) Bence şekersiz çay içmek biraz da havalı birşey; "ay yok, ben şeker almıyım..." :D :D :D Bugün arkadaşlarla çay içerken fark ettim onu da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana daha çay ikram edilen bir yerde içmedim o yüzden nasıl duygu olduğunu tadamadım ama düşününce de cidden havalı duruyor.İnşallah sonuna kadar götürebiliriz. :D

      Sil
    2. İnşallah götürürüz sonuna kadar, aynı şekilde kahvedeki şekeri de azaltsak iyi. Ama ben de kahveyi şekersiz hiç içemiyorum ya.. Yani ben nescafe 3ü 1 aradaya bile artı şeker atan insanım :D :D

      Sil
    3. Aynen aynen bende katarım.İnşallah onda da bırakırız şekersiz çok acı geliyor onun içinde 2si 1 arada alıp denemeler yapmalı. :D

      Sil
    4. Haha çok mantıklı :D bundan sonra 2si 1 arada içelim, en sonda türk kahvesini şekersiz içtik mi bitiririz bu şeker olayını :D

      Sil
    5. İçelim tamam.Türk kahvesini dün denedim içiliyor kız ama biraz acı bittiğinde buruk bir tat kaldı damağımda alışırım sanırım,denersen sütlü kahve ile başla. :D

      Sil
  3. Ben de senin gibiydim şekersiz çay içemezdim ama sonra bırakmam gerektiğini düşündüm ve bıraktım. Aynen ilk zorlanıyor insan ama gerçekten sağlıklı olanı bu .Bu konuya değinmen çok güzel olmuş.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun tebrik ederim.Kesinlikle en sağlıklısı bu.Rica ederim,asıl ben teşekkür ederim. :3

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)