17 Haziran 2015 Çarşamba

#mim Ramazan-ı Şerifin Gelmesine Saatler Kala

Sonunda bir mimi cevaplayabildim şükür. Bilgisayarım bozuk olduğu için o kadar çok mim geldi ve birikti ki bana bilgisayar alınana kadar hiç birini yanıtlayamayacağım.İşin kötüsü hepsi de hoşuma giden mimler oldu.Her neyse buradan tekrar beni mimleyen herkese teşekkür eder ,umarım en kısa sürede mimleri cevaplayacağımı bildiririm. Kusura bakmayın.Peki bu mimi neden cevapladınız sorusuna gelince bu mim gerçekten acildi.Çünkü 11 ayın sultanı yılda sadece 1 kez geliyordu ve bu mim kaçmazdı.Bütün çabalarla bu mime öncelik vermek zorunda hissettim kendimi.Umarım ramazan ayı boyunca bir çok blogda karşıma çıkar.
HanHan'ın Sayfası sevdiğim bloglar arasındadır beni mimlediğini görünce çok mutlu oldum mim için teşekkür ederim.
Mim'e gelirsek;
Sorumuz çok basit."Peki Ramazan denilince sizlerin aklına ne/neler geliyor?Ramazan ayı ile ilgili herhangi unutamadığınız bir anınız mevcut mu?"

Ben bu  postu Hanhan'ın sayfasının yazdığı mimin devamı niteliğinde yazmak istedim bu yüzden onun yazdıklarının harici aklıma gelenleri sıralamak istedim.
Ramazan denilince aklıma gelenler;
1.Teravih Namazı
Teravih namazı artık bence ibadetin yanı sıra müslümanlar arasında kültür haline gelmiş bir olgudur.Namaz kılan kılmayan çoluk çocuk herkes 30 gün boyunca  üşenmeden  camilere akın ediyor.Özellikle iftardan sonra   sokağa doğru bakarsanız  akın akın  sokaklarda cami yoluna giden bir sürü  elinde tesbih/seccade kafasında baş örtü/takke onlan bir sürü insan görebilirsiniz.
2.Cami ışıkları:
Benim odamın tam karşısında kocaman bir cami var.İyi ki de var o cami benim için her şey demek.Çünkü ben geceleri korkan bir insanım bana güç veriyor.Bu cami 30 gün boyunca hatta  bayram günleriyle birlikte 33 gün boyunca  iftar ve sahur arası ışıklarını hiç kapatmıyor.Ben yatmadan evvel camdan dışarı  uzun uzun baktığımda cami ışıkları geceme huzur veriyor.Bu ramazan ayı içerisinde sürekliliğini koruduğu için 2. sırayı hak ediyor.
3.Komşu paylaşımı:
Sizi bilmem ama benim komşular on numara beş yıldız  bu konuda.Biri sahur ve ya iftar fark etmez bir hamur işi bir et yani değişik herhangi bir şey  pişirsin  hemen sağında solunda üstünde altındaki komşularına ikram ederler.Özellikle sahurda hiç beklemediğin bir anda sessiz sessiz balkondan  -''Kapıyı açta zile basmayayım uyanan olur şu tabağı al.''diyen komşularımız var..Birde mesela;  sahurda ışığınız yanmıyorsa hemen bir telefon ve ya kapıya gelip sahura geç kalma derler.Yani bana göre sırtımız kolay kolay yere gelmez.
4.Büyük Sofralar:
Ramazanı yaşayan her evin vazgeçilmezidir.Daha ramazan gelmeden   iftar için misafir davet etme derdine düşülür bu evlerde.Bu yüzden 4. sıraya  iftar davetlerini uygun gördüm.Bir başka aklıma gelende oturduğumuz apartmanda  geleneksel Ramazan sofrası kuruluyor.Bu Ramazanın son haftası olur.Para toplanır her daireden sonra güzel yemek yapanlarda alınan erzaklarla yemek yapıp  apartmanın önüne kocaman upuzun bir sofra kurulur  ve birlikte ramazanı uğurlarız.Bir başkası da  Belediye başkanımızla komşuyuz.O da  mahalledeki komşuları için mahalleye sofra kurdurur ve  iftar yemeği verir.
5.Belediye Eğlenceleri:
Öhöm öhöm söylemesi ayıp bizim belediyenin  fotoğrafı bu

Amanda aman o ne güzel bir etkinlik olur yahu.Lunapark kurulur çocuklar için,her gün ilahi dinletisi ve ya şiirler sunumu yapılır.Geçmişte kültürümüzde olan orta oyunu oynanır.Gecenin sonunda da havai fişek atılıp o günün eğlencesi bitirilir.Bence bu kültürü hiç kaybetmeyelim, en azından çocukların aklında anı olarak bu günler kalır.Belki daha fazla saygı duyulur ramazana.
6.İftar Çadırları-Evlere Yemek Servisi:

En sevdiğim aktivite budur.Birlik olmayı açın halinden anlamayı tam da bu etkinlik bence belli ediyor.Ramazana anlamını katan  en büyük şeylerden biri bu  iftar çadırı ve yaşlı,engelli ve durumu olmayan ailelere yemek servisi.Ben hiç iftar çadırında iftarımı açmadım,fakat bir gün bu duyguyu yaşamak istiyorum.Birileriyle birlikte  o anı paylaşmak birlik olmanın duygusunu tatmak istiyorum.Adım başı iftar çadırı kurulduğundan evet  aklıma gelenlerden biri bu iftar çadırları.Yemek servisi yapan  belediye ve ya maddi durumu güçlü olanlardan da ALLAH razı olsun.1 ayda olsa bir yerlerde bir düşkünün,bir yetimin midesi güzel doyuyor.
7.Haberlerde Ramazan konuları:

Bu konu çok büyük ve güzel oluyor.Genelde tam iftar vaktine haberler denk geldiğinden muhakkak bir çok böyle haberi görmek  mümkün.İftarda x çorbası nasıl yapılır,iftarda ne kadar yemeliyiz,sahurda yenilmesi gereken tok tutan  yiyecekler,x belediyesi bu yılda şu kadar  kişiye şunu yaptı,Feshane görüntüleri daha bir sürü bu tarz başlık görebiliriz.Bazı haber bültenleri de  muhabirlerini Mekke'ye yollayıp kutsal topraklar hakkında bilgi verdirir bunu da unutmamak lazım.
8.İftar ve Sahur Programları:

Her yılın vazgeçilmezidir.Bu programlar çok bilgilendirici olsa da bir o kadar da tartışmaları ortaya çıkarır.X hoca bu yıl program başı şu kadar para almış.En az parayı x hoca almış...ve bunun yanında program süresince sorular acayip sorularda tartışmaya yol açar.Bir nevi 30 gün boyunca milli sorun haline gelir bu yüzden aklıma gelmezse olmazdı.

Benim aklıma gelenler bu kadar peki sizin aklınıza gelenler nelerdir.
Bu mim'i bütün  takipçilerim paslıyorum.İsteyen Ramazan ayı boyunca mimi yanıtlayabilirler.


Bunun harici 3 arkadaşıma paslamak istiyorum.
ve 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma