Kitap Yorumu/Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

Aslında okuyup bitireli bir haftayı geçti. Fakat ben biraz yoğun günler geçirdiğimden bir türlü klavyenin başına oturamadım.İlk başta şunu yazabilirim ki bu güne kadar hiç Sabahattin Ali okumadığım için pişman oldum ve okumadığım her gün benim için büyük bir kayıpmış gibi geliyor.Son yıllarda çok kitap okuyamasam da eskiden okuduğum kitapların içerisinde en iyi kitaptı diyebilirim.Kitabın son sayfasını okuduktan sonra uzun bir mühlet yattığım yataktan duvara gözlerimi dikerek öylece kaldım.Sanki üzerimden kocaman bir tır geçmiş gibi hissettim.
Kalbim çok tuhaf hislerle doldu ve düşüncelere daldım.Çok etkileyici bir kitaptı.Kendimden çok şeyler buldum,kendime çok şeyler kattım okurken.Zaman zaman bazı sayfalarda ağladım,bazı sayfalarda hüzünlendim,bazı sayfalarda kuş misali kalbim pır pır etti.Kah sevindim,kah heyecanlandım ve bir sayfa bir sayfa derken, bir çırpıda bitirdim.Şimdi düşünüyorum da galiba benim için Kürk Mantolu Madonna kitabı  değerli bir eşya haline geldi.
Okurken bile sayfalarını incitmemek için kitaba zarar vermemek için çok uğraştım.Bu şekilde okurken aldığım haz benim güzel anılarımın içerisinde yer aldı.Geleceğe büyük bir miras olarak tozlu kütüphanemde yerini buldu.

Hislerimi bir kenara bırakıp kitaba gelirsek;

Yazar çok akıcı bir dil ve üslup takınmıştı bundan çok hoşlandım.Anlaşılmayan cümleler yerine basit bir o kadar hisli cümleler sıralamıştı.Kitapta ki betimlemeler çok yerindeydi bu sanki kahramanı kendi yerinize koyup siz o zamanı yaşıyormuşsunuz gibi bir his uyandırıyordu.Her betimleme gözünüzde canlanıyor ve karakterleri daha yakın hissetmenizi sağlıyordu.Bu durum zaman zaman kalbinizde acıyı hissetmenize sebep oluyordu.Sonuç olarak yaşanmışlık hissi vermesi çok güzel bir durumdu.
Kesinlikle arşivinizde olması gereken naif,muhteşem bir eser Kürk Mantolu Madonna,zaman kaybetmeden okumanızı tavsiye ederim.

Rahatsız olduğum noktalar;

Beni tek rahatsız eden kitabın ilk sayfalarında bulunan ''ve'' bağlaçlarıydı.Neden ilk sayfalarda bu kadar çok ''ve'' kullanıldığını çözemedim.Açıkcası Editörden şüphelendim.Çünkü belli sayfaya kadar ''ve'' bağlacının sürekli kullanılması ve sonrasında neredeyse yok denilecek kadar az olması bunu aklıma getirdi.Anlatmak istediğim misal;bir cümle içerisinde çok fazla ''ve'' kullanılmasıydı.Hatta bir cümlede artık herhalde ''ve'' ile sonsuza kadar devam edecek galiba diye bile düşündüm.Bu çok rahatsız ediciydi.Sonra şaşırtıcı şekilde ''ve'' bağlacı yok oldu.Bir kaç sayfa belki böyleydi.



Kitap hakkında küçük bir bilgi (Arka kapak yazısı);
''Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum ''Kürk Mantolu Madonna''yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum.''
Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz.
Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına(?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.
Yayıncı: YKY (Yapı Kredi Yayınları)

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Yorumlarınızı beğendim aynı hisler bende de oluştu ama ben "ve" bağlaçlarına dikkat etmemişim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,yorum için ben teşekkür ederim. :3

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)