Image and video hosting by TinyPicVurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilal uğruna, ya Rab, ne güneşler batıyor!

19 Mart 2015 Perşembe

PRC Nedir?



Bazen sizin tezgahtan saat filan aldığınız oluyor mu? Hani şu 10 liralık olanlardan.Hah! Ben hoşuma giderse görünüşü alıyorum.Genelde benim alerjim oldugundan her şeyin orijinalini kullanıyorum,kullanmak zorunda kalıyorum tabi ki saatin de ama işte bazen iyi görünmek için hani bir kıyafetime uysun gibisinden alıyorum.Sonuçta 300-500 liralık saat alamam her kıyafetim için değil mi?
Arkasında hep made in P.R.C yazısı yazardı ben sanırdım ki kendimce bu bir avrupa ülkesinin damgası filan.Fakat geçen gün BeeBeauty El Kremi'nin tanıtımını yazarken zaten internetteyim ya bir araştırayım bu P.R.C hangi ülkeninmiş dedim, yani o zamana kadar hiç merak etmedim.Konuyla ilgili bir takım bilgilere ulaştım ,hemen sizle paylaşmak istiyorum.PRC teriminin bir kaç tane anlamı bulunuyormuş.Bizi ilgilendiren yönü Made in P.R.C oldugu için bu anlam üzerinden yazmaya kadar verdim.Açılımı "People’s Republic of China"ymış.Gördügümde ''-Vay çakallar Çin malları satılmadıgından böyle yapmışlar.'' demedim değil.Gerçekten akıllıca.Çin mallarının Dünya'da satılmaması, zararlı oldugunun bilinmesi üzerine ülke ekonomisi zarara girmesin diye isim değişikligine gitmişler.Made in China iken Made in P.R.C olarak değiştirmişler.Gerçekten adamlarda ki zekaya bakar mısınız kısaltması nasıl da avrupai duruyor.Tabi ben ve benim gibi araştırma güdüsüne sahip olmayanlarda büyük ihtimal Çin değil de farklı bir ülkenin malıymış gibi algılayıp bir güzel Çin'in zararlı olan ürünlerinden alıyorlardı.Bu şekilde hem Çin mali satış faaliyeti yükselerek ekonomisi yükseliyordu hemde Çin eşyaları Dünyayı hakimiyeti altına almaya devam ediyordu.(Efsanevi hikaye gibi anlatıyorum vallahi, okurken arada oww,woow demeyi unutmayın.)Sonuç olarak artık P.R.C teriminin ne oldugunu ögrendik.Şimdi n'apıyoruz özellikle kozmetik ve bebek eşyaları alırken hangi ülkeye ait olduguna bakarak alıyoruz.Daha bilinçli birer tüketici oluyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma