Damla Sakızlı Lokum Yapılışı

Annemin internette  misafirleri için tarif ararken buldugu ve  basit oldugu için yapalım dedigi tarif .Misafirlerimiz agır misafir oldugu için  farklı tarifler denemek istedi annem fakat  tarifi yapan ben oldum.Yaparken de sizinle paylaşmak istedim.Tarifi bir youtube  hesabından  izleyerek yaptık ve  tariften aşırı memnun kaldık.Malzemelerin ikisini bulmakta zorlandık  biri damla sakızlı vanilya digeri draje...Evet şaka gibi değil mi Ankara'nın merkezinde oturuyoruz ve koskoca semtte çikolatalı draje bulamadık işin tuhafı iyi ki bulamadık diyorum çünkü BİM'den aldıgımız çikolata topları aşırı  yakıştı tarife.Topların içi de beyaz çikolatalı ve gofret hissi verdigi için lokumla  birleşince  çok hoş bir  tat elde etmiş olduk.Malzemelere geçeyim hemen;


Malzemeler:
3 su bardağı süt
7 yemek kaşığı irmik
7 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya 
1 paket damla sakızı
(Damla sakızlı vanilya varmış bulamadım o yüzden ayrıca damla sakızı aldım  sade vanilya olsa da olur)
1 paket krem şanti
Draje,bonibon ve ya yuvarlak çikolata
(ben BİMden aldıgım topi tanem isimli  yuvarlak çikolata tercih ettim.)
Hindistan cevizi

Süt irmik şeker bir tencerede pişirilir.
Malzeme kaynadıktan 1,2 dakika sonra vanilya ve  kullanılırsa damla sakızı atılır.
Soğumaya beklenir.
Soğuduktan sonra 1 paket krem şanti  boca edilir ve iyice karıştırılır.
Soguk malzemeyi top haline getiriyoruz.(Ceviz büyüklügünde)
Hindistan cevizi ve ya ufalanmış  bisküviye  batırılır.
(ben hindistan cevizi ve evde bulunan burçak bisküviyi  birbirine karıştırdım buladım kakao  ile katıştırabilirsiniz)
 1 gün veya bir kaç saat buzdolabında iyice soguyan  toplarımızın üzerine  drajeler  batırılıp servis edilir.
(sıcakken ve ya ılıkken  batırmayın topları eriyor  bir ikisine ılıkken yaptım biraz kötü oldu)
 Afiyet olsun..

Yorum Gönder

0 Yorumlar